måndag 10 augusti 2015

Glömde en sak...

Glömde skriva en sak i förra inlägget... Tar det som ett nytt kort inlägg istället... Felix kom in till oss i natt. Tror klockan var strax efter kl 4. Någon timme senare kom Ella in. Då vaknade Felix också till. De började då prata om att de ville se på barnkanalen.
-Nej, svarade jag. Det är natt fortfarande.
- Men mamma, det är morgon, det är ljust ute, svarade Ella.
Jag lyckades iallafall avstyra det, och efter ett tag sov båda två igen. Runt kl 8 började de röra på sig igen. Felix grymtade om att Ella tog för stor plats, och Ella tyckte att Felix tog för mycket täcke... o.s.v. Efter ett tag säger Felix något i stil med;
- Det här är min säng.
- Nej Felix det är min och pappas säng svara jag.
- Nej du har inte köpt vår säng Felix.
- Jo det har jag.
- Du fanns inte ens när vi fick den här sängen av mormor och morfar, svarade jag.
- Fanns jag? frågade Ella.
- Ja du fanns Ella, du var bara några dagar gammal
- Var var jag då? undrade Felix.
- Du fanns inte då.
- Jo jag findes visst, svarade han.
- Nej Felix det gjorde du inte, svarade jag
- Jag vill också finnas då, svarade han besviket...
Svårt att svara på frågan var hans fanns då? Tänk om man visste det ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar