tisdag 23 juni 2015

semester

Jag har semester nu. Bara 1 vecka, sen ska jag jobba 3 veckor och efter det har jag 4 veckors semester. Tomas jobbar denna vecka och en vecka till. Sen börjar hans semester.
I fredags var det midsommar. Som vanligt en svensk midsommar så regnade det en del. Vi hoppade över midsommarstång med dans p.g.a vädret. Åt midsommarlunch hos mina föräldrar. På kvällen grillade vi hos min syster.
På lördagen var barnen hos mina föräldrar. För första gången passade de Ella, Felix och Alma samtidigt. Tomas, jag, Lina och Bobo var först på bio och såg Jurrasic World (lite osäker på stavningen). Filmen var över förväntan t.o.m riktigt bra. Efter bion åkte vi in till stan tillsammans och åt middag. En trevlig kväll. Vi hämtade Ella och Felix på söndagen
 I går jobbade Tomas. Barnen och jag åkte till Uggle-parken i Kristineberg med en kompis till mig och hennes 2 barn som är jämngamla med Ella och Felix. Var en lyckad dag med mycket lek och skratt.
Just nu sitter jag och barnen i bilen på parkeringen till flygfyren i Norrtälje. Väntar på Annika och hennes barn. Vi ska snart åka vidare mot Grisslehamn och därifrån vidare med båten till Åland där vi hyrt en stuga tis - lör. Vädret ser inte ut att bli någon höjdare, men ska bli skönt med lite miljöombyte :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar