onsdag 3 juni 2015

Ledig onsdag....

Godmorgon. I dag är jag ledig. Så ingen stress på morgonen. Men Felix ska gå till dagis. Jag ska träna på fm och sedan tänkte jag fixa lite här hemma. Det är "Trollefest" på dagis idag mellan kl 15-17. Lite dum tid tycker jag. För mig är det inga problem idag när jag är ledig. Men när jag jobbar är det svårare....
När jag skulle gå och lägga mig går kväll vid 23-tiden ropar Felix på mig. Han hade få sovit sedan flera timmar
- Mamma, var är du?
- Jag är här i mitt rum
-Du ska sova nu mamma
Jag gick in till hans rum för att höra vad han ville. Han ligger då ner i sin säng och ser rätt trött ut
-Mamma du ska sova nu.
-Jag ska det, jag ville bara se vad du ville. Godnatt.
- Jag vill sova i din säng, sa han precis när jag var påväg ut ur hans rum... Det fick han. Tog ett litet tag innan han somnade om för han ville ligga och prata lite först. Men sen sov vi lugnt hela natten. Jag vaknade av min väckarklocka alldeles nyss ( kl 7.30) då sov Felix fortfarande. Men nu har han vaknat. Vi ska gå upp och äta frukost nu.
På fredag kommer resten av familjen hem ☺  Felix och jag ska hämta dem på Arlanda. Planet landar strax före kl 16. Så det räcker nog om vi är på Arlanda till 16.30 ☺

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar