måndag 15 juni 2015

Mindre bra dag...

Jag hade sovmorgon i morse. Inte jätte mycket. Men att klockan ringer kl 7 istället för kl 5.45 är positivt. Jag hade nämligen en läkartid kl 9 för min häl som plågat mig i över 2 månader. Morgonen hemma var ungefär som den brukar oavsett om vi går upp kvart i sex eller kl sju. Tjat på barnen för att de ska klä på sig, äta klart frukosten, borsta tänderna o.s.v. Men tillslut kom vi iallafall hemifrån i tid. Jag kommer till VC ca 10 minuter före min tid. Tar en nummer lapp, 2 personer före mig. Borde vara lugnt.... Men icke, efter ett tag kommer det in ytterligare än patient. Hon tar en nummerlapp... får numret efter mig. Då trycker de fram till nästa person som är 2 nr före mig, men ingen har den lappen, då går kvinnan som kom in efter mig fram till kassan och börjar prata med hon i kassan. Jag kände hur irritationen växte i mig... Varför sa inte hon i kassan något? Det hade jag gjort om jag satt i kassan. Men icke, klockan tickar på, när jag äntligen fick komma fram till kassan hade jag ca 2 minuter till godo. Fick sedan självklart sitta och vänta ca 10 minuter innan jag fick komma in och träffa läkaren. En tyst läkare som inte sa mycket. När jag jobbar brukar jag visa in patienten till mitt rum och sedan frågar jag trevligt vad jag kan hjälpa honom med, alternativt så säger jag det som stått i bokningen t.e.x;
- Är det blodtrycket vi ska kontrollera idag?
Eller;
- Idag skulle vi lägga om ditt sår...
Jaja hursom den här läkaren sa ingenting så efter ett tag sa jag att jag hade problem med min häl... Hon tittade och klämde lite, trodde inte att det var hälsporre utan snarare en inflammation i hälsenan, eller vad hon nu sa, var lite svårt att höra vad hon sa. Voltaren-gel och bra skor, jaja, jag hade inga större förväntningar på detta läkar-besök, ville bara få bekräftat vad det var, och det fick jag ju.
Väl på jobbet var det massor att göra. Vissa dagar är bättre och andra sämre. Detta var definitiv en sämre dag. Kom ifrån jobbet hyfsat i tid iallafall.
Väl på fritids vill Ella att en kompis ska följa med hem, vilket var ok. Ella berättade precis innan vi skulle gå att hennes solkräm var borta. Solkrämen som jag skickade med henne i morse, som jag köpte i helgen. För er som inte vet det, så är solkräm ganska dyrt. strax över 200 kr tror jag att jag betalade för den när jag köpte den i lördags. Efter en del letande hittade vi den iallafall. Da sa Ella;
- Mamma den är inte vit längre den har en annan färg.
-Varför då? Vad har ni gjort med den, undrade jag.
- Vi har gjort egen.
Jag sprutade ut lite solkräm för att se. Mycket riktigt, den såg inte ut som solkräm ska göra.
- Den tog slut mamma, så då gjorde vi en egen.
Den tog slut... Jag köpte den i lördags, det är inte möjligt att den ska vara slut redan. Efter en del frågor från mig, kryper det fram att de har hällt ut solkrämen och sedan blandat i tvål och vatten... Suck... för att göra dagen ännu lite sämre tappar jag mobilen i golvet på Ellas fritids, det är redan en spricka på skärmen men tror att det blev ytterligare än efter det fallet... Suck och dagen är inte slut än.
Jag ska träna kl 20, sedan ska jag gå och lägga mig och hoppas på en bättre dag i morgon... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar