tisdag 13 januari 2015

Nytt läkarbesök...

Är idag inne på 4.e dagen med antibiotika. Något bättre har det blivit. Men jag har fortfarande ordentligt ont över ena bihålan (den över vä öga). Med Alvedon och Ipren är jag bra smärtlindrad. Men jag tycker att jag borde må bättre efter 3 dagar med antibiotika. Ringde VC och fick en tid till läkaren igen. Fick träffa samma läkare som förra gången. Berättade hur jag mår nu, ho gick och rådfrågande en kollega. Eftersom det ändå har blivit lite bättre ska jag fortsätta med samma antibiotika. Hon skrev ut mer Alvedon, och Nasonex till mig, samt även Rinexin en tablett som ska verka avsvällande på slemhinnorna... Hoppas att det kan ta och vända snart nu. Hon sjukskrev mig tors och fredag. Jag hoppas att jag inte ska behöva utnyttja det. Vill tillbaka till jobbet nu. Om det inte har blivit bättre efter 10 dagar med antibiotika, viket är på måndag, så ska jag tillbaka till VC. Men det hoppas jag verkligen inte att jag ska behöva!!!

I går var följde Ella med en kompis hem efter skolan. Så jag hämtade bara hem Felix på em. Det är så roligt med allt han säger. Dessutom snappar han ju upp vilken reaktion han får på det han säger. Häromdagen sa han till mig;
- Mamma du är så vacker.
Vilket självklart värmde i mamma hjärtat. Även om han inte riktigt förstå innebörden av det han säger, så märkte han att jag blev glad. Vilket gör att han fortsätter använda det.
- Mamma du är vacker, det tycker alla mina kompisar också.
Som sagt, jag tror inte att en 3-åring riktigt förstår vad det betyder (inte Felix iallafall). Men han tycker om att säga saker som göra mig glad :) Fortsätter han så här så lär han bli en riktigt hjärtekrossare när han blir större :)

I morse var jag lite ledsen, för jag är så trött på att vara sjuk nu. Då kramar Ella om mig och säger;
- Men jag tycker om när du är hemma och är sjuk, får då slipper jag gå på  morgon-fritids...
Vet inte om det riktigt hade den effekt hon hoppats på. Jag vet att hon inte gillar morgon fritids, och kunde Tomas eller jag påverka våra scheman så vi kunde börja lite senare så skulle vi gladerligen göra det för hennes skull.

I går var det vinter ute. Idag ligger förvisso en del av snön kvar, men det har regnat inatt (tror jag), och sedan har det fryst på. Så det är isgata ute. Tog nog utan att överdriva dubbelt så långt tid att gå till förskola och skola som det brukar... Tur att vi har så nära :) Nu ska jag lägga mig och vila ett tag. Snart dax för dos nr 2 av antibiotikan idag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar