söndag 11 januari 2015

Lill-julafton.

Jag börjar med lite bilder från julafton. Vi glömde vår kamera hos mina föräldrar på julafton, men nu är den hemma igen :)
Fundersam tomte-nisse :) Detta är från Luciatåget på förskolan.

Tomten får en kram av Ella.

Även Felix kan tänka sig att ge Tomten en kram

Jag visade dessa bilder för Ella nu. Hon tittade på dem och sen säger hon;
- Det är morfar, eller hur mamma, det är morfar som är tomten?!
- Tror du?! Svarade jag
- Ja jag ser det. Han har bara klätt ut sig med skägg och tomte kläder. Jag ser att det är morfar.
Så till nästa år tror nog inte Ella på tomten. Men lille-bror gör det nog ett tag till skulle jag tro :)



I fredags var Tomas över hos Mats. Han åkte dit direkt efter jobbet, och sov kvar där. Barnen och jag hade fredagsmys med popcorn och Sunes Jul på TV. Riktigt mysigt hade vi. På kvällen bestämde jag mig för att pröva om bihåleinflammationen höll på att ge med sig, så jag gick och la mig utan att ta Alvedon. För på kvällen hade jag inte så ont. Vaknade vid 3 på natten av smärta över näsan och över ögat. Skrämde mig lite, så jag gick upp och tog Alvedon, och påbörjade även Kåvepenin. Tog första tabletten den natten. Har nu alltså ätit antibiotika i 1 1/2 dygn. Än så länge känner jag ingen större skillnad. Utan Alvedon gör det fortfarande ont över bihålorna, näsan är täppt. Men hoppas på förbättring under morgon dagen. Lutar åt att jag blir hemma från jobbet i morgon också. Hoppas kunna jobba på tisdag. Men har det inte blivit bättre till tisdag så blir det nog ett återbesök till läkaren. För då har jag ätit antibiotika i 3 dagar och då borde jag börja känna av förbättring tycker jag.
Ella och Felix.
Kusin Alma, Felix och Ella. Tror att Felix gärna skulle hjälpa Alma att öppna hennes julklapp...
I går var vi över hos mina föräldrar för att fira " lill-julafton" med barnens kusin Alma (alltså min syster och hennes familj). Det var trevligt. Men jag kände att jag inte är återställd.
En stolt kille med en av julklapparna han fick av Lina med familj :)

Morfar, Felix och Ella.

På "lill-julafton" kom det ingen tomte. Men det var ingen av barnen som frågade efter tomten heller. De hade ju träffat honom på julafton .
Men jag tror att de alla tre var nöjda med sina julklappar. Till middag blev det kalkon. med sötpotatis-mos. Riktigt gott. En trevlig kväll, så inte blev så sen. Ett litet tillägg till bilderna; Ella har inte glas ögon. Men förra helgen hittade hon Tomas glasögon som han använder ibland när han sitter vi datorn. Då ville hon också ha. Vi har ett par hemma, som vi köpt på Ö&B för en billig peng. Tomas tog ur glaset på dem, så får Ella ha dem och leka med. De används flitigt kan jag säga ;)
Igår började det snöa. Den snön har fått ligga kvar. Så nu är det vitt ute. Fick ett sms av en mamma till en av Ellas kompisar i morse som undrade om Ella ville följa med ut och åka pulka. Det ville hon. Så Ella har vart ute ett bra tag och åkt pulka. Tomas tog en promenad med Felix upp till centrum för att handla lite, och jag fick vila. Tomas drog Felix i pulka fram och tillbaka till centrum när de kom hem frågade jag hur det gått;
- Det var jobbigt svarade Felix.
- Men du satt ju bara i pulkan, sa Tomas.
-Mm, men det var mycket snö, svarade Felix.


Trevlig söndag på er allihop. Och jag hoppas att jag snart slipper beklaga mig över denna långdragna bihåleinflammation, om inte annat för att jag saknar träningen väldigt mycket....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar