lördag 9 november 2013

Förhoppningsvis färdig distriktssköterska

I torsdags hade vi sista tentan. En grupptenta. Vi var 3 personer i varje grupp. Vi hade mellan kl 9 - 16 på oss. Om tentan inte var inskickad kl 16 räknades tentan som underkänd. Vi fick tre patientfall som vi skulle lösa. Vi fick använda böcker och internet. Viktigt med tydliga referenser. Ett av fallen var det väldigt mycket med. Det fallet höll vi på med i i drygt 4 timmar. Jag hade hoppats att vi skulle vara klara vid 14-tiden, för då skulle jag kunna hinna hem till Ellas musikal på hennes avdelning på dagis. Men det hann jag inte. Men Tomas och morfar var där och tittade :) Vid kvart i fyra började vi avsluta vårt arbete för att hinna få iväg deb till läraren innan kl 16. Plötsligt strulade allt.... Vi lyckades inte få iväg arbetet. Märkte då att vi inte hade någon internet anslutning.... 15.55 fortfarande ingen anslutningen. Inte bra för min begynnande gastrit.... Försökte ringa läraren, men hon svarade inte. Om tentan inte kom in innan kl 16 var den ju automatiskt underkänd :( Fick tag på läraren precis innan fyra. Hon lugnade oss med att vi inte skulle bli underkända för det! Vi kunde skicka tentan hemifrån istället. Det löste sig :) Tentan är nu inlämmnad :) Kvällen skulle firas m klassen på en skärgårdskryssning fram och tillbaka till vaxholm, inkl mat och dryck. Tyvärr blev detta inställt p.g.a strejk hos personalen på skärhårdsbåtarna :( Slutade med en middag på en grekisk restaurant på söder. En trevlig kväll :)

Igår var jag på junibacken med Ella och en kompis. Mycket lek. När Ella på em inte ville leka mera och sa att hon ville åka hem borde jag ha förstått. Men inte förens Ella sa att hon ville hem och bajsa förstod jag. Gick med henne till toan, samtidigt som hon protesterar...
- jag vill inte, jag vill bajsa hemma...
En dryg kvart senare var hon på toppenhumör igen. Då hade hon lyckats bajsa. Ella och jag mötte upp mina göräldrar i stan. Ella skulle gå på teater mEd mormor o morfar och se " Lotta på bråkmakargatan"  innan teatern skulle de gå till pizza hut och äta middag.
Jag var hemma strax efter kl 17, då åkte Tomas på en gång. Han skulle till Mats i går.

Just nu ligger jag och barnen i vår säng. Ska strax upp och äta frukost. Ikväll ska Ella och Felix till mormor och morfar. De ska sova kvar där. Jag och Tomas ska ut och äta med Lina och Bobo.

Felix har fortfarande inte fått vattkoppor.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar