tisdag 12 november 2013

5-års kontroll

Idag var Ella på sitt sista besök på BVC. I 5 år har vi gått där, och nu är det skolan som ska ta över. 5 år... helt ofattbart vad fort det har gått. Samtidigt kan jag inte komma i håg hur livet var innan denna lilla solstråle fanns i våra liv :)
Ella drygt 2-3 månader på väg ut i vagnen

Här övas det för fullt med att orka lyfta huvudet

Trött mamma med liten tjej.
5-årskontrollen gick bra. Synen var bra, hon väger nu 19.3 kg, den lilla tjejen som vägde 3350 gr när hon föddes. 117 cm lång är hon nu, då som nyfödd mätte hon 52 cm. Sist med inte minst var det dax för vaccination. Vi hade pratat en del om detta hemma, så hon visste om att hon skulle få en spruta. Medans BVC-sköterskan var iväg och blandade i ordning vaccinationen satt Ella i mitt knä.
- Kommer det göra ont mamma, frågade Ella.
Detta hade vi också pratat om hemma, så egentligen visste hon svaret, men ville väl dubbel kolla om svaret blev det samma om hon frågade igen.
- Det känns litegrann, det sticker till. men det går snabbt över, svarade jag.
- Kommer jag att gråta, frågade Ella.
- Kanske, men det får man göra. DÅ kan vi kramas du och jag. Det går över fort, svarade jag.
När BVC-sköterskan gav henne sprutan sa hon aj, och sedan var det inget mer med det. Kände mig så stolt över min 5 åring :)
Ella i Spanien, men en sjal som jag tror hon fått av farmor

Ella i Spanien med Nero (Ais, Mats, och Natalies hund), hoppas det är ok att han kom med på bilden Natalie :)




I morgon börjar jag på mitt nya jobb. På vårdcentral som distriktssköterska. Spännande med nytt jobb, och samtidigt lite läskigt. Nya arbetsuppgifter, och nya arbetskamrater. En ny arbetesgrupp där jag ska hitta min roll. Hoppas verkligen att jag ska trivas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar