onsdag 29 juni 2011

Sommar

Så har vi fått lite sommar igen denna vecka. Men redan till helgen ska det bli sämre, så det gäller att passa på och njuta av sommaren när den är här. Jag har vart nere vid kaanan badet både igår och idag. Idag fick Ella följa med dit också, och vara ledig från dagis. Min syster, Ella, Felix och jag tog oss ner dit. Båda barnen somnade i vagnarna påväg dit. Felix vaknade nästan så fort jag stannade vagnen nere vid kaanan och var sedan vaken större delen av tiden vi var där. Han somnade till i famnen, men så när jag försökte lägga ner honom i vagnen igen så vaknade han och var missnöjd. Men tillslut så somnade han. Ella däremot sov i nästan 2 timmar i sin vagn. Vaknade sedan på gott humör. Hon är en liten badkruka vår dotter, det har hon helt klart från far sin. Jag älskar att bada, har alltid gjort, och kommer nog alltid att göra. Tyvärr vågar jag inte bada än. Bör ha gått ca 8 veckor efter förlossningen innan man badar, för att det ska ha läkt ordentligt. på Söndag är Felix 8 veckor, men jag väntar lite ändå, för säkerhet skull. Men åter till Ella. Tog lång tid innan hon ens vågade doppa fötterna, men tillslut vågade hon sig i så hon hade vatten till knäna men sedan vände hon snabbt. Trots det 20 gradiga vattnet så vågade hon sig inte riktigt i. Men kanske hon blir modigare... Än är det ju länge kvar på sommaren :)

Ellas farmor och farfar har erbjudit sig att bjuda Ella och Tomas på en resa ner till Spanien. ( Jag vill inte flyga med Felix än) Min första reaktion var NEJ. Inte ska min lilla tjej flyga iväg utan mamma i 1 vecka. Dessutom är det alldeles för varmt nere i Spanien nu på sommaren. Jag hade flera argument för varför hon INTE borde åka, men efter att ha fundera lite och även pratat med några av mina vänner om detta så började jag inse att det nog bara låg hos mig själv... Jag vill inte vara ifrån min dotter i en vecka, jag kommer att sakna henne MASSOR. Men för Ellas del är det säkert bara roligt( och nyttigt) att åka själv med pappa till farmor och farfar. För Tomas är det säkert också både roligt och nyttigt att få åka i väg själv med Ella. Och för farmor och farfar är det ju jätte kul att få träffa Tomas och Ella. Så kort sagt vore det nog VÄLDIGT egoistiskt av mig att neka Ella och Tomas detta. Så nu är resan bokad. Den 3:e augusti åker de ner till Spanien... Åh vad jag kommer att sakna min dotter... och för all del även min man :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar