lördag 11 juni 2011

Pott- träna

Sommarvärmen fortsätter :) Men till nästa vecka ska det tydligen bli kallare igen. Får passa på att njuta nu:)

Ella pott-tränar för fullt hemma. Hon blir SÅ lycklig när hon kissat på pottan. Att bajsa på pottan har hon nog bara lyckats med 1 gång än så länge. Men kissar gör hon desto oftare. Visst sker det olyckor lite då och då. Men hon ser så olycklig ut när hon kommer springande " kissa golvet " Då är det bara att ta med sig papper och låta henne visa var "olyckan" skett.

Felix växer. Snart dax att plocka bort alla kläder i strl 50. Spar det mesta till lilla kusinen som är beräknad i slutet på juli. Men sedan gör vi oss nog av med bebis kläderna allteftersom Felix växer ur dem. Vi är nog klara med bebis-verkstad nu. Nu är de full koncentration på de 2 vi har :)
De har vart något lugnare med Felix senaste dagarna, inte fullt så mycket skrik som det var förra helgen. Men visst skriks det en hel del. Men det gör nog alla bebisar mer eller mindre...

Idag har vi vart på promenad upp till centrum. Ella gick i stortsett hela vägen. Men det är ändå skönt att ha syskonvagnen med, ifall hon skulle vilja åka lite vagn. I centrum var vi för att införskaffa ny mobil till mig, då min gått sönder. Jag trodde det inte själv, men det blev iallafall en Iphone, en vit. Känner mig riktigt nöjd med mitt val. Men jag får den inte förens i nästa vecka, då den var slut i lager.

Avslutar nu. Snart dax att ge Felix lite mat. Avslutar med att försöka lägga in lite nya bilder :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar