tisdag 14 juni 2011

bärsjal

Vet inte om jag nämnt det här. Men min bärsjal som jag hade sån glädje av med Ella har vart borta ett tag. Men för några dagar sedan hittade jag den :) Felix sitter i den just nu och sover så gott. Så han verkar gilla den lika mycket som Ella gjorde. Känns bra, för det är väldigt avlastande när det ända han vill är att bli buren.

Idag fick vi ett inbjudningskort till ett dop i början av juli. Jag lade inbjudningskortet i vagnen. När jag sedan skulle hämta Ella på dagis så såg hon detta kuvert och blev så nyfiken på det. Öppnade det och tittade nyfiket på inbjudningskortet. " Fint mamma " sa hon. Till saken hör att när jag kom för att hämta Ella på dagis så hade hon precis ramlat och slagit knät och armbågen så hon hade fått plåster av en pedagogerna. När hon såg mig började hon gråta igen och det var så hemskt synd om henne. Lite bättre blev det när hon såg lille-bror. När hon såg inbjudningskortet blev allt genast helt bra. Gullunge, tur jag hade något att avleda henne med. Men så råkar hon tappa det. Skulle egentligen inte gjort något, bara att plocka upp det igen. Men nu föll det sig så illa så att vi stod på altanen på dagis. Mot alla odds så lyckats inbjudningkortet ramla ner mellan två plankor i altanen. Så det inbjudningskortet ser vi aldrig mer. ( Men jag minns datum, tid, plats för dopet iallafall) Men för Ella vart det bara för mycket. Först ramla och slå sig och sedan tappa detta fina inbjudningskort. Återigen började hon gråta. Tuff dag för en 2 1/2 åring :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar