söndag 12 juni 2011

mammas tjöja

Ella har en snutte. Den ska hon ha när hon sover. Hon har även en reserv snutte på dagis som hon har när hon ska sova på dagis, eller om hon är ledsen. snutten hon har hemma har hon haft sen hon var runt 8 - 9 månader tror jag. Tomas och jag var då bjudna på bröllop och Ella skulle sova över hos mormor och morfar. Jag lämnade då ett av mina nattlinnen. Efter de fick jag aldrig tillbaka mitt nattlinne. Den är svart och vit randig. Men nu plötsligt har hon börjat rata den vanliga " snutten " när jag ger henne den tittar hon på mig och säger " inte den, vill ha mammas tjöja" Jag har en tunnika som också är svart och vit randig som nu verkar ha tagit över snuttens plats. Undrar om jag vågar ta tillbaka mitt nattlinne nu, eller om detta bara är något tillfälligt :)

Idag har vi vart över hos en kompis till Tomas och hans familj. Blev lite fika och prat ute på deras tomt. Trevligt. Felix uppträdde exemplariskt, knappt något skrik. Sov större delen av tiden, vaknade till, ammade, tittade runt lite, protesterade litegrann och somnade sedan om i min famn, och sover än. Hoppas bara att han inte tar igen detta i natt genom att vara vaken inatt.

Nu ska vi ta och natta Ella. Ska försöka lägga upp ytterligare några bilder.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar