tisdag 8 mars 2011

öroninflammation.

I fredags var Ella hemma från dagis med feber, men var i övrigt inte så påverkade. I lördags var det ungefär lika. I söndags mådde inte jag någe bra, hade feber och sov större delen av dagen. Då var även Ella sämre, sov mycket, vaknade till och gnällde. Var aldrig riktigt glad. Orkade absolut inte leka, och åt i stort sett ingenting. Drack en del vatten i allafall. I måndags var det om möjligt ännu sämre, så då ringde jag VC och fick en läkartid på em. Läkaren tittade i Ellas öron; både öronen såg röda och svullna ut... Öroninflammation. Hon var även röd och svullen i halsen. Men lungorna lätt bra. Men andra ord en övreluftvägs infektion. Läkaren skrev ut Kåvepennin som hon ska äta i 5 dagar. 5 ml 2 gånger om dagen. Ella gillar det inte... Hon protesterar ljudligt. Men vi har iallafall lyckats få i henne 2 " doser" av 10... Men idag känns hon iallafall bättre än igår. Fick i henne välling och nästan 1 helt päron i morse. Men sen har hon inte velat ha något mer. Tomas och jag mår inte heller topp. Ingen feber, men halsont, snoriga och huvudvärk. Men jag är iallafall på bättringsväg, och Ella borde ju bli bättre nu när hon får ab. Just nu sover hon. Tomas och jag ska sätta oss i soffan och vila. Hoppas att vi kryar på oss snart alla tre...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar