lördag 5 mars 2011

Orolig natt

Var svårt att få Ella att somna igår. Hon fick sitta uppe med mig och Tomas i soffan. Runt kl 22 gick jag in och la mig med Ella i hennes säng. Och där somnade vi båda två :) Tomas kom in och väckte mig efter ett tag. Men det tog bara någon timme så vaknade Ella igen och kom in till oss. Då var hon riktigt varm. Hon hade helt säkert över 39 grader. Till slut fick vi henne att somna om i vår säng. Men det blev en orolig natt, hon vaknade flera gånger och var ledsen. Var helt omöjligt att trösta henne. Var som att hon egentligen inte var helt vaken. Men tillslut lugnade hon ner sig. DÅ lyckades vi få i henne alvedon. Efter tag somnade hon. Sov till runt halv åtta. Då var hon inte alls lika varm. Men fortfarande hade hon nog feber. Nu på dagen är hon som vanligt, på gott humör. Men feber har hon helt säkert. Hon äter dåligt. Men som tur är dricker hon en hel del vatten.

I em ska jag på dop. Ella och Tomas skulle följt med, men nu får de stanna hemma. Tråkigt. Ella hade helt klart velat träffa några av hennes kompisar som också ska på dopet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar