lördag 16 januari 2016

Sjukstuga...

I går skulle jag ha gått ut och ätit med 2 kompisar. Efter att jag lämnat Ella i skolan och satte mig i soffan kände jag hur ont jag hade i kroppen, i huvudet och halsen att gå utanför dörren kändes inte alls lockande... Vi hade tid i går för att lämna in bilen på service. Jag hade pratat med min pappa redan i onsdags om detta (innan Jag visste att Felix var sjuk) och han hade livat att skjutsa hem mig och Felix (även om Felix inte hade vart sjuk så hade han vart hemma, för dagis var stängt igår) från bilverkstaden. När jag pratade med mamma på torsdag kväll och berättade att Felix var sjuk och hade hög feber så erbjöd sig mamma att hon och pappa kunde komma hit och hämta bilen så kunde de lämna in den och hämta den när den var klar. När de kom hit för att hämta bilen tyckte mamma att jag såg glansig ut på ögonen, hon kände på min panna och sa att jag hade feber. Efter att de gått kollade jag en temp på mig... 38.1, mycket lägre än vad Felix haft, men tillräckligt för att däcka mig. Hoppades på något vis att det skulle gå över om jag sov och vilade under dagen. Felix och jag låg i soffan och tittade på film. På fm hade han mer ork än mig (effekt av alvedon som han gått på morgonen) så han lekte lite och tittadecpå tv medan jag låg i soffan och sov. Vid 15- tiden somnade Felix. Jag kollade en ny temp på mig; 38.6, började inse att det inte skulle bli någon middag ute för mig. När Ella kom hem från fritids klagade hon på ont i halsen och att hon hade frusit idag i skolan, vilket inte är då konstigt med tanke på att det var drygt -15 mitt på dagen i går. Men när jG kändevpå henne kändes hon lite varm. Tog en temp på henne också... 38.7. 75% av vår lilla familj, eller 3/4 ligger nu däckad av influensa eller något liknande. Hoppas att Tomas ska klara sig och att detta inte är allt för långdraget. Tejpade Ella alldeles nyss då hon låg bredvid mig och kändes som en kamin... 39.5, dessutom ont i halsen och kroppen, gav henne en Alvedon och nu sover hon igen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar