torsdag 21 januari 2016

" Du kan inte pappa..."

Äntligen börjar det märkas lite förbättring på barnen. Jag tog precis en temp på dem nu; Felix; 37.1, Ella; 38.0. Jag har jobbat idag och Tomas har VaB.at. I måndags på kvällen när vi skulle ge 2.a dosen antibiotika så skulle Tomas och jag hjälpas åt att få i Felix medicinen. Felix var inte alls särskilt pigg på det. Vi försökte truga och övertala. Felix satt i mitt knä, och Tomas höll i sprutan. När vi lyckats få i honom allt kräktes han omedelbart upp allt igen :( Suck. Då höll jag på att ge upp. Var helt inne på att ringa vårdcentralen dagen därpå och be dem skriva ut Kåvepenin i tablett-form till båda barnen istället. Men efter att ha pratat med en vän i telefon bestämde jag mig för att inte ge upp riktigt än. På tisdag morgon fick jag truga lite med båda barnen, men tillslut, gick det och efter det har det gått riktigt bra. Ella vaknade när jag gick upp i morse så jag passade på att ge henne medicinen innan jag gick. Men Felix sov fortfarande när jag gick så det fick Tomas sköta. Men Felix ville inte alls att Tomas skulle ge honom medicinen;
-Pappa jag bara kräks om du ger mig medicinen.
Slutade med att Felix själv sprutade in medicinen i munnen. Felix förknippar tydligen medicin + pappa = kräkas. Jaja, huvudsaken är ju att han får i sig medicinen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar