fredag 15 januari 2016

Lös tand

Felix vaknade till några gånger i natt och ville ha vatten. Med tanke på hur hög feber han hade så ville jag att han skulle sova i bår säng. Då ville självklart Ella också göra det, så det slutade med att barnen sov med mig i sängen och Tomad sov i soffan. Strax före kl 5 vaknade Felix och ville fånighet lägga sig bredvid pappa. Jag passade på att ta en temp då eftersom han kändes så varm... 40.3 visade termometern. Gav honom Alvedon innan jag gick in till Ella igen. Nu på morgonen känns han mycket svalare, gissar på en temp runt 38. Får se om det håller i sig eller om febern stiger igen när effekten av alvedon går ur kroppen... Känns iallafall skönt att se honom lite piggare!

Felix har haft en lös tand ganska länge(hans första lösa tand) i går tappade han den :) Våra barn har vart tidiga med att tappa sina tänder, Ella tappade sin första tand i januari 2013, då var hon 4 år och 3 månader. Felix tappade sin första tand igår (hans namnsdag så det borde inte vara allt för svårt att komma ihåg) 4 år och 8 månader.

Det är riktigt vinter ute nu. I morse när jag skulle lämna Ella i skolan visade termometern ute - 17 grader. Snön ligger som ett vitt täcke och solen skiner från en klarblå himmel är riktigt vackert ute. Lite väl kallt bara. I söndags tog jag en tur på mina längdskidor tillsammans med en kompis. Jag har inte åka skidor på flera år. Tror inte att jag har åkt efter att barnen föddes. Jag åkte tjejvasan 2006, oklart om jag åkt efter det. När jag tog upp skidorna och pjäxorna från förrådet insåg jag att mina fötter måste ha växt efter 2 graviditeter... De pjäxorna jag hade när jag åkte tjejvasan var för små. Som tur var kunde jag låna ett par av mina föräldrar. Var roligt och jobbigt att åka. Hoppas verkligen att jag ska hinna med flera åk :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar