tisdag 30 september 2014

Lugn fm

Idag ska jag på utbildning på em. Börjar kl 13 inne i stan och håller på fram till kl 17. På fm har jag flex :) Lämnade barnen på förskola och dagis vid halv nio. Nu sitter jag här själv har precis ätit en lugn frukost. Hade en riktigt stressig dag på jobbet igår. En sån dag som verkligen får mig att fundera på varför jag jobbar med det jag gör? När vården handlar med om kvantitet än kvalitet... Tiderna för varje besök ska kortas ner, men samma sak ska göras. Men vad skulle jag annars göra? Jag har gått 2 högskoleutbildningar. Först grundutbildningen till sjuksköterska, och sedan VUB till distriktssköterska. Kan inte bara kasta bort dessa utbildningar. För jag gillar trots allt mitt jobb. Jag tycker om att jobba med människor. Jag trivs med mina arbetsuppgifter, men jag vill inte göra det under den stress som det idag är.

Nog pratat om det för nu... Tomas har bokat resa till Spanien. Han och Felix åker dit i mitten av november, blir där i 10 dagar. Jag kommer att sakna ihjäl mig efter mina pojkar, framförallt efter min lilla pojke. Men jag har inte möjlighet att vara ledig från jobbet nu, samt att vi inte har råd att åka alla fyra. Men framförallt, för att jag tror verkligen att det är bra för Tomas och Felix att göra något själva. Att det kan vara kul för Tomas att få träffa sina föräldrar själv. Mysigt och nyttigt för Felix att få lite egen tid med sin pappa och sin farmor och farfar. Ella vet inte än att Felix ska åka dit. Hon kommer att bli både ledsen och arg tror jag, över att hon inte får åka med. Hon vill också åka till farmor och farfar. Men hon har faktiskt åkt dit två gånger själv med Tomas. Senast förra hösten. Felix har aldrig åkt dit själv med Tomas. Dessutom har Ella skolan, som förvisso inte är obligatorisk första året, men jag tror ändå att hon skulle missa mycket om hon var borta i 10 dagar. Jag tycker det kan bli riktigt mysigt att få lite egen tid med Ella. Lite kvalitets tid bara hon och jag :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar