onsdag 23 juli 2014

2 arbetsdagar kvar....

Semestern närmar sig med stormatch nu... Ska bli SÅ skönt att vara ledig. Synd att semestern går så fort bara.... 28 augusti börjar jag jobba igen... Då är det nästan höst...
Ella går på simskola nu. 8.40-9.20 varje vardag i 2 veckor. Medan Ella är på simskola passar Tomas och Felix på att bada. Den svenska sommaren har de senaste veckorna visat sig från sin absolut bästa sida. Strålande sol, det senaste dagarna har termometern krupit upp runt 30 grader.... Idag efter jobbet åkte vi hela familjen ner till kanaan badet. Där mötte vi upp mina föräldrar och en kompis till Peter. Middag köpte vi med oss. En riktigt mysig kväll. Felix har vart utan blöja nu några dagar han kissar på toa, har inte heller vart särligt många olyckor.... På väg ner till stranden idag frågade jag Felix om han behövde kissa;
-Ja tack, svarade han
Jag registrerade inte riktigt svaret.... Varpå han istället börjar dra i min kjol...
-Kissa mamma
Just det, var ju det jag frågade, tankspridd mamma. Jag drar ner hans byxor och kalsonger, och sen fastnar jag.... Hur hjälper man en liten pojke att kissa ute? Ella har jag hjälpt många gånger tidigare, innan hon lärde sig kissa själv ute. Jag vet hur jag hjälper en liten tjej.... Men hur gör jag med en pojke? Håller jag honom som jag skulle hålla en tjej kommer ju allt kiss på byxan....  Det löste sig dock snabbt när Felix började kissa. Är ju mycket lättare med killar.... Fram med bäckenet och försök att inte pricka byxorna.... Gick riktigt bra. Tror nästan att vi kommer att kunna lämna honom på dagis efter sommaren utan blöja ☺
Godnatt på er... Imorgon ringer klockan 6.30 för näst sista gången på över 4 veckor. Hej och tack för idag ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar