söndag 20 juli 2014

5 arbetsdagar kvar...

Sitter på tåget påväg hem. Har vart ute och ätit med en av mina bästa vänner. Mycket prat, och skratt. Åt på Fridas vid kungsträdgården. Mitt i en konversation säger min vän;
- Kolla där.
Precis utanför staketet en dryg meter från där vi sitter springer en stor råtta.... Den springer in på restaurangen, alltså på uteserveringen. Trots att den aldrig kom närmre vårt bord än drygt 2-3 meter drog jag upp fötterna på stolen.... Var riktigt komiskt att se reaktionen på alla som uppmärksammade råttan. Men efter ett tag var den bortglömd, jag satte ner mina fötter på marken igen och vi fortsatte prata...
Ett trevligt avslut på helgen.
I fredags åkte vi direkt hem till mina föräldrar efter jobbet. Längtade väldigt mycket efter Ella och Felix. Vi firade min bror (som fyller år i november, men det har inte blivit av tidigare...)
I går var jag med barnen och badade på fm, medan Tomas åkte och handlade. Började bra, men slutade med att jag blev arg på både Ella och Felix som inte lyssnade när jag sa åt dem. Gick hem tidigare än tänkt. Jag känner mig rätt slutkörd just nu.... skulle behöva semester nu... Men jag har 5 arbetsdagar kvar till semestern. När Felix sov middag igår somnade jag också. Ella låg bredvid mig och kollade på en film, och Tomas satt framför datorn.... På kvällen tittade Tomas och jag på en film. Vi höll oss vakna båda två under filmen
 Men när filmen var slut somnade jag i soffan, och Tomas Satte sig vid datorn och spelade.
Idag på fm gjorde vi inget speciellt. Vid halv tolv åkte Tomas iväg för att spela frisbee-golf med några kompisar. Jag och barnen mötte upp Lina och Alma (min syster och hennes dotter) och gick till klockhusparken. En nyöppnad restaurang som ligger ca 20 min promenad från oss, men med 2 barnvagnar och en 6-åring tog det ca 30 min. Det var "barnensdag" där idag. Men de hade inte gjort jätte mycket reklam för det så det var inte så mycket folk där... Väldigt skönt :) Inga köer till hoppborgen där barnen var mest hela tiden. Bjöds på fattiga riddare till barnen. M addition, Karlsson på taket, Peyton och Finns var några av de figurer som var där. Självklart kunde inte Felix sova när det fanns så mycket att göra. VI hann med en tipspromenad också. Priset var ett presentkort på restaurangen
 Får avvakta och se om någon av oss får ett telefonsamtal om att vi vunnit ;)
Vädret var till en början helt ok, lite moln, mer sol och ca 25 grader. Men efter ett tag stockar sig moln och släpper ifrån sig ett riktigt ösregn.... Sprang då in under tak med barnen. Dröjde väl drygt 15-20 min så slutade det regna. Vi chansade då på att promenera hem. Hann ungefär Halv vägs innan himlen öppnade sig igen. Tog skydd under ett träd, fungerade sådär som regnskydd, men skyddade lite iallafall.... Ella tyckte det var jätte roligt regnet. Hon stod inte under trädet med oss.... Tillslut gav vi upp och började gå i regnet hemåt i allafall. Dröjde inte så länge så slutade det regna. Väl hemma satte jag in först Ella i duschen. När hon var klar var det Felix tur. Jag fixade ordning lite hemma medan han duscha. När jag skulle ta ut honom ur duschen, ligger han hopkrupen på magen, med Dusch slangen under sig och sover..... Det är tufft att vara på utflykt :)
Nu är jag hemma, ska gå och lägga mig alldeles strax, hoppas på att morgon dagen blir ok på jobbet och sedan kunna säga..... Bara 4 dagar kvar till semestern.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar