torsdag 4 november 2010

Måla

Igår när Tomas hämtade Ella på dagis stod hon tillsammans med en annan flicka och lekte vid en liten bassäng, var en fröken med också. De har ett litet rum där de öven har skötborden där de ibland har lite vatten lek. Från början hade det vart flera barn, men de andra hade tröttnat. Men Ella och den andra flickan tyckte det var JÄTTE-roligt med vattnet. Jag hade velat se det :=)

Jag jobbade kväll igår. SÅ när jag kom hem från jobbet så sov hon gott. Men vid kl 23 så vaknade hon igen, Tomas försökte få henne att somna om. Men gick inte alls. SÅ länge han stod lutad över sängen och smekte henne över ansiktet så låg hon still och tom blundade. Men så fort han slutade så tittade hon upp och började skrika om han gick ut ur hennes rum. Tillslut gav han upp och tog in henne till oss. Då la hon sig snällt ner och somnade om ganska snabbt. Min väckar klocka ringde vid tio över sex. Men Ella sov snällt vidare. När jag gick hemifrån vid tio i sju sov hon fortfarande.
Halv åtta ringde Tomas mig och frågade när jag hade gått till jobbet. Tomas hade vaknat vid halv åtta. Han första tanke var," vad skönt Ella sover fortfarande". Men när han vänder sig om för att titta på henne så ligger hon inte där. Han ropar då på mig, i tron att hon är uppe med mig. Då kommer Ella springande i hallen " Malin jobba " säger hon med ett stort leende... När Tomas frågade vad hon gjort svarade hon " Måla ". Ops, frågan är hur länge hon vart vaken, och vad hon roat sig med medans hennes kära pappa sov gott. När Tomas ringde mig hade han inte sett att hon målat någonstans. Får väl se om vi ser något på väggen eller något bord eller så. Men jag tror inte att vi har några pennor eller kritor framme :=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar