måndag 29 november 2010

Äntligen...

Nu är svullnaden på Ellas ögon helt borta... Äntligen. Hon får vara hemma idag med mig iallafall, eftersom jag iallafall är ledig. I morgon får hon gå till dagis. För då jobbar både Tomas och jag.

I förra veckan fick vi en kallelse för hyresgäst-möte nu på tors. Jag ringde upp och frågade vad det handlade om. Det var detta med hotelse-breven som vår granne under hos säger sig ha fått, och tydligen är ganska säker på att vi har skrivit, vilket vi absolut inte har. Jag jobbar på tors, men Tomas är ledig. Jag är jätte nervös för detta möte. Jag hoppas självklart att det ska leda till något bra, att hon kan släppa att det skulle vart vi som skrivit det. Men om vi inte lyckats lösa det hittills, varför skulle det bli bättre bara för att några från HEBA är med?! Jag ska försöka hoppas på det bästa. Annars måste jag nog försöka att inte bry mig så mycket om vad grannen under hos tycker. Vi ska inte bo kvar här hela livet ( förhoppningsvis), så hon ska inte vara en del av våra liv för alltid...

Sedan Ella började sova inne hos oss på nätterna så sover hon mycket längre på morgonen, idag mer eller mindre väckte jag henne vid kl 08. Igår sov hon till strax efter halv nio. Problemet när hon sover så länge är att det är väldigt svårt att få henne att sova middag. I går gick det inte alls. Jag la henne i hennes säng och där låg hon och pratade för sig själv. Hon var helt nöjd med att sitta där, men inte somnade hon inte. Efter ca 1 timme prövade jag att ta in henne till vår säng istället så låg jag bredvid henne. Då låg hon i-och-för-sig ner. Men inte somnade hon. Hon låg och berättade vad som händer i Alfons boken " Snälla pappa läs en saga " sa hon flera gånger... Tillslut, efter attha försökt få henne att somna i ca 2 timmar gav jag upp, och tog upp henne istället. Men hon klarade kvällen bra för det. Var inte alls särskilt grinig. Detta kanske löser sig av sig själv när hon kommer tillbaka till dagis igen. Där händer det så mycket hela tiden, så då blir hon nog trött... :=)

2 kommentarer:

  1. Vad skönt att det är bra med Ellas öga nu! Har varit lite orolig för henne. KRAMIS

    SvaraRadera
  2. Henry är likadan de dagar han inte är på förskolan, då sover han inte middag, det behövs tydligen inte. Men när han är där gör han det, han blir nog helt enkelt tröttare av all lek och stoj där än vad han blir hemma. Men funkar rätt bra ändå tycker jag att han inte sover en del dagar, annars är han uppe jättesent och det blir lite dumt med!

    Skönt att Ella är frisk igen, jobbigt med alla sjukdomar som avlöst varandra!
    Kram

    SvaraRadera