söndag 14 november 2010

magsjuk?!?

Igår kväll var jag och Ella över till en av min bästa vänner, som jag tyvärr inte träffar så ofta just nu. Var jätte kul att träffa henne. Bjöd på god mat och efterrätt. Ella åt med god aptit. Både middag och glassen. Blev inte så sen kväll, hennes son på 5 år somnade i soffan strax före kl 20. Ella visade tydligen tecken på att hon var trött. Sa även att hon ville sova. Vi åkte hem och hon somnade snällt i sin säng. Vid halv två vaknade hon och fick komma in till oss. Ca 1 timme senare vaknar hon till och kaskad kräks, i sängen. Toma soch jag som försökte hjälpas åt att få henne bort från sängen fick också en del på oss. Alla har vi nog kräkts någongång och vet hur obehagligt det är. Känslan av att man tappar andan. Kändes så hemskt när min lilla underbara 2 åring gråter och kippar efter luft. Efter ett ta glugnar hon ner sig, pratar om att hon vill sitta i soffan. Frågar efter dockan och nappen. Medans jag sitter med henne byter Tomas lakan i vår säng, och lägger de som är blivit nedkräkta i blöt. Efter ca 20 minuter kan vi gå och lägga hos igen. Ella kräks 2 gånger till under den närmasta timmen. Usch vad jag tyckte synd om min lilla flicka. Hon har kräkts tidigare, men då har hon blivit lika påverkad av det. Tillslut så lugnade det sig iallafall. Och vi fick sova några timmar. Hon vaknade vid halv nio i morse. De första hon säger är " vatten " Så hon fick lite vatten. "smörgås " Var nästa hon sa, när hon såg min smörgås. Så hon fick smaka, verkade gå bra. Men ca 10 minuter senare så kommer det upp :=( Men efter det har hon inte kräkts, har druckit välling och ville även ha lite korv till lunch. Dessutom verkar hon inte alls påverkad, är på precis lika gott humör som vanligt. Ingen feber... Är det magsjuka. dagis policy ang magsjuka är att de ska vara hemma 2 dagar efter sista kräkningen. Men hur som. Jag VAB.ar i morgon och Ella får vara hemma från dagis. Hoppas det inte blir någon mer kräkningar och att Tomas och jag klarar oss... Tomas åker till Skelleteå i morgon, ( utbildningen han går) vore ju inte allt för trevligt om han blir dålig på planet....

Föresten är det farsdag idag. Så stort GRATTIS till alla pappor :=)

2 kommentarer:

  1. Oj oj, vad tråkigt med så häftiga kräkningar. Hoppas det har lugnat sig nu. Någon mer som ni träffat som blivit dålig? KRAMAR och krya på dig Lilla E

    SvaraRadera
  2. Nej än så länge är det ingen annan som blivit sjuk. Och nu mår Ella mycket bättre. Har inte kräkts sedan i igår morse. Blir nog dagis i morgon... Kram

    SvaraRadera