tisdag 23 november 2010

Ena ögat svullet...

Hm den senaste tiden har jag nog bara skrivit om en massa sjukdomar. Är det inte förkylning med hosta så är det magsjuka, eller ögoninflammation... När ska alla bara få vara friska? Ella saknar dagis. Pratar massor om det. Hon är ju precis som vanligt, bortsett från hennes ögon. I morse var honäven svullen runt vä öga. Borde det inte bli bättre när hon fått ögonsalva sedan i fredags? Nu ska vi tillbaka till läkaren idag kl 11. Kanske onödigt, kanske tar längre tid än så för ögonsalvan att verka. Men jag blir lite orolig över att hon så svullen runt ena ögat...

Mötet igår hade gått bra. Den " trevliga" grannen var inte där. SÅ jag oroade mig i onödan. Men jag tycker att det är jobbigt att ha en granne som bor så nära, och som man inte ens kan hälsa på. Jag undviker verkligen så långt de tär möjligt att stötta på henne. Hör jag henne när jag ska gå ut, då väntar jag tills hon har försvunnit...

Ella har en favorit bok just nu... " Godnatt Alfons Åberg" Den läser vi flera gånger om dagen. Just nu sitter hon och läser den själv :=) Ser så sött ut. VI har ju läst den så många gånger, så hon kan den ju nästan utantill nu :=)

1 kommentar:

  1. Här är den boken en av favvisarna också... den å pippi. O kan Alfonsboken utantill-hahaha. Hoppas det inte är något allvarligt med Ellas ögon!!! KRAMIS

    SvaraRadera