tisdag 16 februari 2010

Farbror doktorn...

eller det kanske är en kvinnlig läkare... fast det vet vi inte än...
Tanken var att Ella skulle gå till dagis i morgon. Hon är sitt vanliga pigga jag, förrutom att hon är hes. Men när jag kom hem efter jobbet kände jag mig ändå lite osäker på hur bra det skulle vara med dagis egentligen, hon är trots allt ganska ordentligt hes. Bara för att lugna mitt gnagande samvete tog jag och ringde till vårdguiden. Fick prata med en trevlig sjuksköterska, men hon lugnade mig inte. Heshet är ett tecken på en infektion. Är ovanligt att så små barn blir hesa. Hon tyckte att vi skulle ringa vårdcentralen i morgon och boka en tid hos läkaren för att titta hur hennes stamband ser ut. Passar nog på att be att läkaren tittar i hennes öron också. Vi träffade Camilla och lilla Jill ( som inte är så lite längre, hon fyller 1 år om ca 2 veckor) i fredags. I söndags var de på Bromma akuten med Jill, det visade sig då att hon har öroninflammation, nu är det inte smittsamt, men vem vet, Ellas förkylning kanske också har gått upp i öronen. Så det blir att Tomas får ta ut en VAB-dag i morgon och gå med henne till vårdcentralen så får vi se vad doktorn säger. 1 månad hann Ella gå på dagis innan första förkylningen kom. Hoppas hon får hålla sig frisk ett tag efter denna.

1 kommentar:

  1. Hon behöver nog bara vila upp sig ordentligt. S klarade 2 veckor på dagis sen dess har förkylningarna nästan varit konstanta- hos både henne och hos oss. Sen är det ju bra för immunförsvaret (sägs det) att vara förkyld då och då...Bra att ni gick till VC idag så ni fick veta!! KRAM

    SvaraRadera