torsdag 4 februari 2010

blodpudding...

Hon är rätt kräsen vad det gäller mat vår lilla tjej. Vissa saker bara vägrar hon att äta... Idag blev det blodpudding till middag. Det älskade hon. Behövde inte trugas något då inte. Blodpudding med lingonsylt och stekt ägg... MUMS. Fruksallad till efterrätt, det föll min dotter i smaken.
Igår var första långa dagen på dagis. Det hade gått bra. Hon hade vart lite grinig på fm. Men hon var säkert trött. Jag väckte henne faktiskt en dryg timme tidigare än vad hon brukar vakna. Dessutom fick hon välling till frukost istället för gröt. Det dåliga samete började snabbt mala i huvudet när fröknarna sa att hon hade vart grinig på fm... Hon kanske hade vart hungrig.... Så i morse blev det gröt till frukost...
I morse när jag lämnade henne blev hon jätte ledsen. Då var det riktigt tufft att gå därifrån. Jag lovar att tårarna inte var långt borta för mig heller... ok helt ärligt så rann det faktiskt några tårar på min kind när jag var påväg till bilen... Jag ringde till dagis ca 20 minuter senare och då var hon så nöjd så. Men det känns verklign inte roligt att lämna sitt gråtande barn... I morgon är Tomas ledig så då får Ella en ledig dag från dagis... Kan ju hoppas att hon sover lite längre än till kvart i sju då...
Nu måste jag ta hand om Ella, hon vill inte sitta på pottan längre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar