måndag 18 januari 2010

bakslag

Idag gick det inge vidare på dagis. Jag jobbar kväll idag. Så jag var med Ella på dagis på fm. När vi kom dit var de ute och lekte på gården. Ella har inte riktigt fått kläm på att gå i overall och kängor än. Så hon kommer inte så långt. Så mycket tårar blev det. Ville helst att jag skulle bära henne hela tiden. Bar nog ute i ca 45 min, sedan gick vi in. Ella och jag fick gå in lite före de andra. Inne gick det något bättre. Men hon gillade inte riktigt när jag hade något annat barn i knät. Lunchen som förra veckan gick så bra. Hon klarade av att sitta själv tillsammans med de andra barnen och dagis barnen och äta. Men inte idag. Det var stor tårar tills jag kom in och fick sitta med när hon skulle äta. Efter maten var det dags för vila. Klockan var då drygt 11. Ella brukar hemma somna runt halv ett. De andra barnen la sig snällt ner på sina madrasser och somnade relativt snabbt. Men inte Ella. Linus, pojken som också skolas in nu lyckades somna... Men som sagt inte Ella. Efter ca 25 minuter med ömsom prat, ömsom skrik så gav jag upp. Vi gick ut från rummet. Efter ett tag kom Ellas fröknar ut också. Pratade lite med dem och sedan gick vi hem. Vid halv ett somnade Ella i vagnen. Hur ska detta gå... ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar