torsdag 10 september 2009

Öppna förskolan mm

Torsdag igen.. Snart helg... Inte klokt vad fort tiden går, om mindre än 2 veckor åker vi till Spanien. Näe vi kommer hem därifrån är det knappt 1 vecka kvar tills jag börjar jobba. Väldigt blandade känslor inför detta faktiskt...

I går var jag hos tandläkaren. Trodde nästan att jag skulle ha hål. Hört så mycket om att man mycket lättare får hål i tänderna när man är gravid och jag har inte vart hos tandläkaren sen innan jag blev gravid... Men inga hål. Så nu behöver jag inte tillbaka till tandläkaren förrens i mars 2011 :=)

Idag vaknade Ella vid kvart över sju efter en hel natts sömn. Eftersom hon vaknade så pass tidigt så försökte vi och lyckades få henne att somna på fm vid halv elva. Jag passade på att åka och handla medans hon sov. Tomas var hemma med henne då. Jag och Ella åt sedan lunch uppe i centrum med Camilla och Johanna och deras bebisar... eller barn. På em blev det besök på öppna förskolan. Fick även med oss Tomas, så han vet vad det ligger tills jag börjar jobba och han får lov att gå dit själv med henne. Lät på honom som han tyckte det var trevligt. Om inte anna tär det roligt att se Ella där, för hon blir så glad och tycker det är så roligt att krypa runt och leka med alla leksaker som inte finns hemma. Hon är inte alls lika reserverad mot andra barn som hon var innan hon lärt sig krypa.

Nu ska jag alldeles strax iväg och träna. Tomas får natta Ella själv idag. I morgon ska jag ut och äta med mamma gruppen. Då får han också natta henne själv. Trots att jag kan sakna vissa delar med amningen ( försökte amma henne igår, men hon var inte alls intresserade, bet mig bara, så de tär väl bara att inse att den tiden nu är förbi...) så gör det ju helt klart att ajg inte alls blir lika låst. För 1/2 år sedan hade jag varken kommit iväg en kväll för att träna eller en kväll själv med mammorna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar