torsdag 3 september 2009

Kväll igen....

Idag har jag och Ella hunnit med en hel del :=) Först lunch tillsammans med Linda, och Camilla och deras goa döttrar. Ella sov igenom hela lunchen :=) Efter lunchen tog vi oss till öppna förskolan. De flesta barnen var i samma ålder som Ella. En av pojkarna var född samma dag som Ella. Hans mamma sa att hon kände igen mig. Kom fram till att vi hade gått på samma föräldrautbildning på MVC. Hennes lille pojk gick. Såg så sött ut. Var även 2 pappor där med sina barn. Tänkte ta med mig Tomas nästa gång så att han vet var det ligger, så han kan gå dit med Ella sen när jag börjar jobba, för Ella verkade tycka det var riktigt roligt att få krypa runt. Hon som tidigare har verkat lite rädd för andra barn var mcyket tuffare nu när honlärt sig krypa :=)Nu på kvällen har jag vart på gymet och tränat, så skönt att avsluta dagen emd att träna. ella var på barnpassningen, Tomas kom förbi och hämtade hem henne efter jobbet så jag skulle hinna träna klart.
Och nu sitter jag här och skriver medans Tomas pratar med sina föräldrar och känner mig lite orolig för natten, fast i natt är det Tomas tur, jag har tagit 2 nätter nu... fast kanske jag bara ska sluta att oroa mig och inse att det är så här vi kommer att ha det ett tag.... Inatt gick det ju ändå hyfsat lätt att få henne att sova.

Känns just nu som att Ella är inne i någon utvecklingsfas eller något. Sömnen och maten krånglar just nu. Funderar på om vi kanske måste försöka gå tillbaka till att hon får sova 2 gånger på dagen?! Jaja, får väl diskutera det lite med Tomas sen....

Nu ska jag sätta mig i soffan emd en kopp The innan jag ska gå och lägga mig....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar