torsdag 3 september 2009

natt terrorist....

Jag ger upp... Hon har nog helt enkelt gjort det till en vana att vakna på nätterna... I natt var femte natten i rad som hon vaknade. Inatt vaknade hon vid kvart i två. Jag lät henne skrika någon minut innan jag gick in till henne. När jag kom in i hennes rum satte jag på skivan som hon brukar somna till, sedan satte jag mig i fotöljen bredvid hennes säng. Jag sa inget till henne, satte jag mig bara där. Lutade huvudet på hennes sängkant så att hon kunde se mig och så blundade jag. Gungade inte på sängen, klappade henne inte på huvudet, utan jag bara satt där. Tog bara några minuter så sov hon. Jag satt kvar kanske 5 - 10 minuter efter att hon somnat, sedan gick jag in och la mig. Hon sov sedan hela natten till ca kvart över åtta. Om hon nu nödvändigtvis måste vakna på nätterna så är detta i allafall att föredra framför att sitta uppe i timmar med henne för att få henne att sova..
Tomas jobbar sitt sista pass detta år idag :=) Sedan har han semester i 2 veckor, från den 21 september är han pappa ledig och jag går på semester för att sedan börja jobab igen den 12.e oktober. Inte klokt vad det här året har gått gort. Om en månad fyller vår lilla prinsessa 1 år.

Idag ska Ella och jag träffa Linda och henens dotter uppe i centrum. Ska bli roligt. Förhoppningsvis kommer jag även iväg och får träna ikväll. Mitt halsont har så gott som givit med sig nu :=) Nu fattas bara att Ella börjar sova hela nätterna igen så känns allt bra igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar