tisdag 29 april 2014

Lyckad helg.

Nu är vi inne i den absolut bästa perioden att jobbat mån - fre. Om man inte räknar jul :) Flera dagars ledigt under påsken, på tors är det 1.a maj. I slutet av maj är det kristihimelsfärd (hur det nu stavas ;)) och sedan är det Sveriges nationaldag.

I torsdags kom barnens farmor hit från Spanien. Vi hade inte berättat för barnen att hon skulle komma, utan det fick bli en överraskning. När vi satte oss i bilen påväg ut till Arlanda visste de inte var vi skulle.
-Ska vi till leklandet, är det det som är överraskningen? Frågade Ella.
Väl vid flygplatsen satt jag kvar i bilen. Tanken var att Tomas skulle ta med båda barnen upp för att möta farmor, och jag skulle stanna i bilen för att vi skulle slippa betala höga parkerings avgifter :) Men Felix ville inte följa med. Han ville stanna kvar med mig. Dröjer inte länge innan han börjar fråga efter pappa.
- Var är pappa?
- Jag vill till pappa!
- När kommer pappa?
-Var är Ella?
-Jag vill inte sitta i bilen, vill till pappa.....
Efter ett tag blev han riktigt arg, satt och skrek bak i bilen. När jag tog ur honom yr bilbarnstolen och lät honom sitta framme hos mig vid ratten blev han nöjd igen. Ännu nöjdare blev han när han såg att farmor kom. En stor kram fick farmor. Väl hemma hade klockan hunnit bli en del så det blev pizza till middag. Våren har visat sig från sin bästa sida i helgen. Vi har hunnit blev en utflykt till drottningsholm (i lördags), vilket uppskattades av såväl oss vuxna som av barnen. I söndags åkte vi över till Mats och Natalie, och åt middag. Även då var vädret toppen. Blev grillat till middag. Farmor följde sedan med hem till oss igen. På måndagen hade hon en tid bokad för att ordna nytt pass. Vilket visade sig vara mer komplicerat än vad vi kunnat tro. Men tillslut ( på tisdagen) löste det sig iallafall.
Nu är barnens farmor hos Mats och Natalie, och på torsdag kommer de över hit allihopa på middag. Tidigt på fredag morgon går hennes plan tillbaka till Spanien. Jag hoppas och tror att hon är nöjd med sin vistelse här. Har iallafall vart väldigt roligt att få visa henne hur vi har det, och barnen har verkligen uppskattat att ha haft farmor här :) Ella har en s.k familje-säng. En våningssäng, nedre sängen är 1.20 m bred, och den övre är 90 cm. Elle sover i vanliga fall i den nedre. Men fick flytta upp nu när farmor var på besök. Vilken hon gladerligen gjorde. Jag trodde nästan att hon skulle vilja fortsätta sova där även efter att farmor åkt. I går kväll var första natten som hon sov ensam igen sedan farmor kom. På kvällen la hon sig i "över-sängen" Men hon vaknade efter några timmar och var lite ledsen och ville då flytta ner till sin säng. Vart nog lite tomt utan farmor. I kväll när hon skulle lägga sig så frågade jag henne vart hon ville ligga, och då pekade hon på sin vanliga säng ( den undre) och sa att hon ville sova där :)

I morgon är det valborg. Då ska våren firas in. Vi ska över till min syster då. Hon fyller år idag, men vi firar henne i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar