onsdag 9 april 2014

Tidsbrist...

Förstår inte att det ska vara så svårt att få tiden att räcka till, till allt man vill hinna göra. Både Tomas och jag jobbar heltid. Tomas jobbar 8-17 mån-fre. Jag jobbar 7.40 - 16, och till 17 en dag i veckan. Men jag lyckas aldrig komma ifrån jobbet i tid. Är sällan jag kommer därifrån innan kl 16.30. Hämtar barnen vid kl 17 och sedan direkt hem för att att laga mat. När maten är uppäten , och disken undan plockade... jag då är det inte länge kvar tills det är dax att lägga barnen... Sedan blir det helg... som man längtat efter hela veckan. Då ska man hinna med allt som man inte hunnit med i veckan, och vips så är det måndag morgon igen... Detta är en av anledningarna till att jag inte hade någon lust att gå på den planerade påskmiddagen på jobbet. Jätte kul att cheferna planerar in sånt i-och-för-sig. Men efter att ha vart på jobbet en hel dag, har jag ingen större lust att stanna kvar där. Då vill jag hem till min familj. Jag hoppade därför påskmiddagen. Tror att det är fler som känner som jag. För det var många med små barn som faktiskt inte skulle gå....

Nästa problem är sommar semestern.... Jag vill verkligen ha iallafall tre av mina fyra veckor tillsammans med Tomas. Dessutom vill jag INTE att barnen ska behöva gå på "sommar-dagis". De flesta förskolor (kanske alla) stänger några veckor på sommaren och har då en förskola som är "sommar-dagis" där de barn som inte är lediga får gå. Det finns ingen garanti för att det är någon personal från ens vanliga dagis som jobbar där. Med andra ord kan man bli tvungen att lämna sitt barn till helt ny personal. Frågade personalen på vårt dagis vilken stuga som blir "sommar-dagis". Det kunde de inte riktigt svara på. Men för två år sedan hade det vart en stuga i Skogås.... Skogås, det är ju inte möjligt att man ska hinna hämta och lämna barnen. När det inte är rusning tar det ca 45 min härifrån till skogås... Kan ju då bara gissa hur lång tid det kan ta när det är rusning. Nej sommar-dagis är inte ett alternativ. Jag har önskat semester V: 30-33, samt föräldra ledigt V; 34 för att skola in Ella i skolan. Vi är alldeles för många på jobbet som lagt semester V 30.... Tror att Tomas fått godkänt semester V 29- 32. Om jag ska flytta min semester 1 vecka... alltså V 31-34, så har Tomas och jag bara semester tillsammans 2 veckor :( Tomas ska kolla med sin chef om han kan få flytta sin semester till V 30-33. Pratade med mina föräldrar om de skulle kunna passa barnen V 29. Vilket de kunde. Så V 29 kommer barnen att vara med mormor och morfar i en stuga som de har hyrt. Nu håller vi tummarna för att Tomas får semester V; 30-33, och att jag får V; 31-34

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar