tisdag 14 december 2010

Lucia-tåg :=)

I går var det Lucia. På Ellas dagis var det Lucia-tåg. Lucia-tåget var utomhus på trappan utanför dagis. Så det var till att knöla på Lucialinnet utanpå overallen. De såg så söt ute allihop. Jag försökte få till ett bra kort där Ella syntes tydligt. De små,( barnen på Ellas avd ) satt längst fram på trappan. När Ella såg mig, blev hon ledsen och ville inte alls vara kvar i Lucia-tåget, så hon fick komma till mig och mormor. Då blev hon nöjd. Så det blev tyvärr inga bra kort på Ella i Lucia tåget. Men däremot fick jag till några kort på henne och mormor. Om jag kommer ihåg ska jag lägga upp lite kort sen :=)

I natt sov Ella hela natten i sin säng. Jag väckte henne vid kvar i sju.

Tomas har svarat på en " annons" på blocket. En kvinna som bor i hyresrättsradshus i Grimsta och önskar få byta denna till en 3:a eller 4:a i vällingby eller närområde. Vi fick svar av henne att det lät intressant... Så förhoppningsvis ska vi titta på radhuset någon dag i veckan. Men jag är tveksam. Vet inte om jag vill bo i Grimsta. dessutom blir hyran lite högre än idag. ( 9000 kr / månad). Jaja vi lär ju titta på den iallafall så får vi se. Är ju inte säkert att hon gillar vår lägenhet heller...

2 kommentarer:

  1. Nu står det still i huvudet, vart ligger Grimsta? 9000 är försej inte så hög hyra i Stockholm, men visst svider det. Hoppas ni kärar ner er i radhuset och hon i er lägenhet. Så söt Ella var på Lucia... kramis

    SvaraRadera
  2. Grimsta är där vi gick på öppna förskolan någon gång. Minns du? :=) Hon hade tydligen fått många svar. Så vi behöver nog inte ens fundera. Men jag är inte helt säker på att jag vill bo i Grimsta... Kram

    SvaraRadera