tisdag 7 april 2015

Leklandet.

I går var vi över hos Mats och Natalie på middag. Har träffat dem sedan nyår. Alexa har verkligen växt. 9 månader är hon nu. Alexa satt i sin gåstol ett tag på kvällen. Felix ställde sig då bredvid henne för att visa någon leksak. Min lilla kille såg då så stor ut. Jag vet han är snart 4 år, han är långt ifrån någon bebis längre. Men han är vår minsta så för mig känns han fortfarande liten. Honom kan jag utan problem bära runt ett tag på. Ställde honom på vågen häromdagen ca 14 kg väger han. Först grillningen för i år vart vi bjudna på hos dem. Tänkt att det alltid är så gott med grillat :)Det blev inte så sent igår. Vi åkte därifrån runt kl halv nio. Tomas skulle upp och jobba idag.
Jag vaknade strax före kl 7 i morse av att Ella kom in till oss. Felix sov för en gångs skull längst. Han vaknade strax före halv åtta. Tomas gick hemifrån runt kl 7. Jag ringde Tomas runt kl 8 för att fråga någonting. Fick då veta att han skulle åka hem strax, han hade missat att han hade "fripass" och alltså var ledig idag... Skönt med en extra ledig dag, men lite jobbigt att gå upp vid halv sju i onödan... Idag har det vart riktigt härligt vårväder ute. Vi rensade lite i garaget och tog fram barnens cyklar. Ella vill bara cykla på sin sparkcykel. Av någon anledning vill hon knappt sätta sig på sin vanliga cykel. Funkade ok när jag satt bak på hennes pakethållare, men det var rätt jobbigt, och otroligt obehagligt i rumpan att sitta där... Felix cyklade på sin cykel med stödhjul viket gick riktigt bra.... Tills han ramlade. Inget allvarligt fall, men tillräckligt för att han skulle få ett skrapsår på knät, och absolut inte ville cykla något mer. Han ville gå in och titta på film... Inte heller Ella var särskilt sugen på att cykla särskilt mycket. Trots att Tomas monterat på en "pinne" på hennes cykel som någon av oss kan hålla i för att hjälpa henne att hålla balansen. Nopp inget mer cyklande idag...
På em/kvällen har jag vart på Andys lekland i Barkarby med barnen. Mötte upp en kompis med hennes två barn där. Barnen lekte medan vi satt och pratade. Ett bra avslut på dagen.
I morgon är planen att vi ska till Björklundshage och grilla korv på dagen. Vädret ska hålla i sig. Kanske kan ta med cyklarna dit... Om barnen vill...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar