fredag 17 april 2015

Äntligen fredag

I onsdags var jag på ute och åt och drack några glas vin med några jobbarkompisar. Mycket prat och skratt blev det. Jag var hemma strax efter kl 23, men somnade inte förens strax innan kl 1... Då I Torsdags var Jag lite trött. I går var Tomas ute med sina jobbar-kompisar. Blev en tidigare kväll för mig i går. Ella följde med en kompis hem efter skolan. Jag skulle hämta henne runt halv sju. Strax före kl 18 ringde kompisens mamma och berätta att Ella ramlat. Hon var jätte ledsen och ville gå hem. Eftersom Tomas inte var hemma, och jag hade mat på spisen erbjöd sig kompisens mamma att komma med Ella. Hem kom en ledsen tjej med ett stort skrapsår på höger knä. 
- Mamma det är synd om mig, jag måste få sova i din säng.
Jag lovade att hon skulle få somna i vår säng. Jag gick och la mig vid kl 22. Då skickade jag ett sms till Tomas och bad honom att han skulle flytta över Ella till hennes säng när han kom hem. Det gjorde han, och då sov Ella så djupt att hon inget märkte. Några timmar senare vaknar jag av att Ella kommer in till oss igen...
- Mamma varför flyttade ni mig till min säng? Du lovade att jag skulle få sova i din säng...
Resten av natten sov hon i vår säng. 
I dag hämtade jag barnen vid halv fem. Då åkte vi upp till centrum för att hämta en bok jag beställt (berättar mer om den strax), vi stannade  och åt middag i centrum. Pizza till barnen och jag åt en sallad. En mysigt avslut på en arbetskamrat. Tomas är hos Mats ikväll. I morgon kväll ska barnen sova hos mormor och morfar. Tomas och jag ska ut och äta. 

Boken jag nämnde heter " så blev jag till" Ella vet att hon legat i min mage, och att pappa planterat ett frö i min mage. Denna förklaring har hon nöjt sig med. Men härom kvällen frågade hon;
-Mamma hur fick pappa in fröet i din mage? 
Klockan var då runt 20, och jag skulle i väg och träna, så sa bara att fröet kom från pappas snopp... Jag märkte att hon inte var helt nöjd med den förklaringen. Men hon frågade inget mer. Jag sökte sedan på nätet efter böcker för barn om hur barn blir till. Hittade denna "Så blev jag till" Beställde den och idag har jag hämtade ut den. Jag har snabb läst den och tycker den är bra. Den förklarar på ett bra och enkelt sätt. Den ska jag (eller Tomas) läsa för barnen.

I slutet av maj ska Tomas och ett av barnen åka till farmor och farfar i Spanien. Först var tanken att vi skulle åka alla fyra. Men efter att ha räknat och pratat, kom vi fram till att det är bättre att Tomas åker med ett av barnen så vi har pengarna till semestern i sommar...Tomas vill att det ska bli en överraskning för farmor och farfar vilket av barnen det är. Men de barnet som ska med är mycket glad över att få åka och hälsa på hos farmor och farfar :) 

Nu ska jag poppa popcorn till mig och barnen. Trevlig helg :) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar