söndag 29 juni 2014

Morfar sa det....

Söndag kväll... Helgerna går verkligen så fort. Kan inte påstå att jag ser framemot måndagen heller. Är väldigt mycket att göra på jobbet. Mindre personal för att det är semester, men lika mycket som vanligt att göra...
I går var jag och Ella iväg till en simhall tillsammans med en kompis till mig och hennes dotter som är jämngammal med Ella. Flickorna var lite blyga för varandra först, men det gick över snabbt. DE lekte sedan fint med varandra. Tanken var att Tomas och Felix skulle ha hittat på något på dagen. Men Felix var snorig och hostig, så det blev en lugn dag för dem. Vi blev bjudna över till mina föräldrar på grillning på kvällen. Kollade för säkerhets skull en temp på Felix.38.2. Blev ingen grillningen för oss.
I dag har jag och Ella vart på bio. Vi såg "Rio 2". Ella var nog inte helt förtjust i filmen. Hon ville gå ut och kissa 2 gånger. Sista gången vi gick ut frågade jag henne om hon tyckte filmen var bra
-Näe, var svaret jag fick
Vi såg iallafall klart filmen, och jag tyckte iallafall att det var bra. Tror att Ella saknade prinsar och prinsessor.

Felix är just nu en riktigt 3-åring, han trotsar, testar gränser, retas med sin storasyster, ( hon är förvisso ganska bra på att retas hon också). det senaste han börjat med är när man säger åt honom. Då blir svaret;
- Pappa sa det, jag får det för pappa,
- Mamma sa det....
-Morfar sa det.
Och det senaste är;+
- Eva sa det...
Eva är en personal på hans avdelning på dagis. Häromdagen fick jag även höra när jag hämtade honom på dagis att han använder sig av detta på dagis också.....

Nu måste jag ta hand om 2 trötta barn. Blir nog en tidig kväll för både Ella och Felix idag.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar