lördag 14 juni 2014

Mera bilder från Spanien.

I går kväll var jag ute och åt med 3 kompisar. Vi jobbade tillsammans på ASIH.Vi är jämngamla alla fyra, och alla har vi barn mellan 2 1/2 och 6 år. Tre av oss är distrikssköterskor nu, den fjärde har funderingar på att också plugga vidare till distriktssköterska. Gissa vad vi pratade mycket om :)
- Barn
- Gamla jobbet
- Våra nuvarande jobb.
Och själv klart mycket annat också. Var jätte trevligt. Vi har försökt ses 2-3 ggr /år, jag hoppas att vi lyckas hålla det igång. Jag var hemma strax innan kl 23. Tomas satt då och spelade på datorn. Så jag passade på att lägga mig i sängen och satte på 2.a säsongen av "Orange is the new black". Hade bara tänkt se ett avsnitt, men den är ju så bra, så det blev ett till, och sen ett till. Men på det tredje avsnittet somnade jag. Klockan var ändå närmare halv två, och jag hade vart uppe sen strax före kvart i sex och jobbat hela dagen. Kanske hinner se klart det avsnittet ikväll innan jag somnar :)

I morse vaknade vi till strålande sol. Men skenet kan bedra. Inne från såg det riktigt skönt ute. Men ute blåste det kraftiga nordan vindar så det var långt ifrån så skönt som det såg ut. Jag tränade på fm, och Tomas och barnen gick ner till badet och badade. Tanken var att jag skulle ha gått ner till badet också efter min träningen. Men när jag gick ut till dem i badet efter min träningen och frågade barnen om de ville bada mer skakade båda två på huvudet.
- Nej det är för kallt, svarade Ella.
Så då gick vi hem istället.

Avslutar med lite fler bilder från Spanien. Kommer troligtvis bli iallafall ett inlägg till senare med de sista bilderna.
Felix drack välling morgon och kväll. Han ligger oftast ner när han dricker den, sen var han ligger är tydligen inte fullt så viktigt :)

-Färdig!

Vi var nere vid hamnen en dag och matade fiskarna. Kom väldigt mycket fiskar :)

Favvo-stället med alla leksakerna som barnen fick låna när vi var där.

Så här lugnt var det inne i hamnen. Lovar att det blåste bra mycket mer så fort vi kom utanför hamnen....
En av dagarna var vi iväg på en båtutflykt. Reklamen de gjorde för båtutflykten var att vi skulle kunna få se delfiner, få fiska, och bada. Så blev det inte alls. Har redan skrivit om detta i ett tidigare inlägg. Men här kommer iallafall lite bilder från denna båtutflykt.


Här har vi precis kommit ut från hamnen. Felix höll krampaktigt i sin keps.
Efter ungefär 10 minuters båtfärd, somnade Felix, och sov sedan i min famn tills det var dax att gå av båten...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar