torsdag 20 februari 2014

Försov mig....

Ella sov i vår säng i natt. Hon vaknade runt kl 23 och var ledsen. Slutade med att hon fick ligga i vår säng. Natten var annars lugn. Jag vaknade första gången vid halv sex. Men somnade om, eftersom jag skulle gå upp först kl 6.20. Vet inte om jag glömt att ställa klockan, eller om jag stängde av den, men nästa gång jag tittade på klockan visade den 6.55. Min buss går 6.59. Jag bokstavligen flög upp ur sängen. Själv klart vaknade Ella då, gråtandes;
-Mamma, vart ska du.
- Jag ska jobba, jag har jätte bråttom nu Ella.
- Mamma, bär mig, du ska bädda ner mig i sängen och ge mig I-pad.en, skrik/ gråter hon.
- Ella jag hinner inte nu...
-Jo mamma du måste, jag vill ha en puss mamma.
Jag springer runt som en yr höna och försöker komma på vart jag la kläderna som jag skulle ha på mig idag. Samtidigt som Ella går efter mig och skriker / gråter om att hon vill ha en puss och en kram..
-Krama mig mamma, skriker hon.
Jag känner hur ilskan kommer krypande, men mest emot Tomas som inte masar sig upp ur sängen och försöker lugna henna. Hans försvar till det är:
-Hon blir inte lugnare för att jag försöker det är dig hon vill vara med...
-MEN JAG HINNER INTE, skriker jag.
-Skrik inte då väcker du Felix också, svara Tomas
Samtidigt som Ella skriker om att jag ska pussa och krama henne, och samtidigt som klockan tickar på. Mina kläder hittar jag ganska fort, jag klär på mig och kramar och pussar Ella om vartannat. Hinner krama och pussa på Ella flera gånger innan jag ska gå. Men hon blir ändå inte nöjd. Jag hinner bära henne till min säng och bädda ner henne och ge henne I-paden innan jag springer iväg till bussen. Det märkliga i hela röran var att Felix inte vaknade... :) Tomas fick väcka Felix strax före kl 8.  Ingen vidare start på dagen. Men jag hann iallafall till jobbet i tid. Har haft en bra dag på jobbet, trots den röriga starten. När jag kommer hem runt halv fem är barnen nöjda och glada. Ellas dåliga humör sedan morgonen märker man ingenting av :)

Igår var Ella iväg på utflykt med dagis. De hade vart och spelat bowling. Ella hade vart riktigt duktig. Kanske ska gå och bowla med henne någongång :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar