söndag 9 februari 2014

39.3

Jobbhelg för Tomas. Jag brukar försöka boka in saker att göra dessa helger. För det blir både tråkigt och jobbigt att bara sitta hemma en hel del dag, både för mig och barnen. I går morse var Felix snorig och hostig. Men han verkade inte sjuk, han och Ella lekte för fullt. Tog en temp för säkerhetsskull... 37.6. Gränsfall men med tanke på hur de hade sprungit runt tolkade jag det inte som feber. Packade in  oss i bilen och åkte upp till centrum för att Ella skulle få gå på sin dans. Hann handla lite mat innan dansen. Efter dansen åt vi lunch på McDonalds. Tänkte att de var de säkraste kortet med Felix. Båda barnen åt bra. När vi ätit klart packade vi åter in oss i bilen för att träffa upp en kompis och hennes två barn vid Lötsjön i Sumpan. Hon har två döttrar, den ena är 2 dagar äldre än Ella, L, och den andra dottern M, är drygt 9 månader äldre än Felix.
 Felix somnade i bilen. Eftersom han vagn är såld nu, och den nya som vi beställt inte har kommit än hade jag med mig paraplyvagnen som han fick sova i. Han ligger inte jätte bra i den men det fungerade ett tag iallafall. När vi kom fram började vi med att mata fåglarna. Ella tyckte först att det var lite läskigt och ville att jag skulle bära henne. Ella är inte en tung 5-åring, men oavsett så är hon lång och med overall och allting på så väger hon säkert närmare 20 kg. Otympligt och ganska tungt att bära. Så jag kunde inte bära henne så länge. Men efter ett tag var fåglarna inte så läskiga längre. Ella och den jämnåriga flickan var väldigt fascinerad av att fåglarna (tror att det var Canada Gäss, jag är inte så bra på fågelarter;) ) stod på ett ben och la bak huvudet på "ryggen" när de "vilade"  Ella och L, försökte titta under magen på fåglarna för att se var de andra benet tog vägen. Men de såg inte benet. Medan vi står där och tittar ser vi plötsligt hur en av dessa fåglar drar upp sitt ena ben in under vingen. Såg festligt ut, och då fick vi samtidigt svar på var de andra benet tog vägen :) Efter fågelmatning blev barnen fika sugna och vi tog en fika. Väl inne på fiket hann jag precis fika färdigt så vakande Felix. Han kändes nästan lite varm när han vaknade. Han ville inte ha någon fika, men dricka ville han. Efter att vi fikat klart gick vi till en lekpark som ligger i närheten. Ella och L lekte väldigt bra tillsammans. Felix var lite loj. Lekte en del, men stor del av tiden ville han bara sitta i vagnen. Vi var hemma strax efter halv fem. Tog då en temp på Felix, med tanke på hur loj han vart under dagen, samt att han kände lite varm.... 39.3. Medan jag lagade mat somnade Felix i soffan. Jag flyttade efter ett tag in honom till hans säng. I fall han skulle sova till natten. Han vaknade till närmare halv åtta. Jag passade då på att byta hans blöja, ge honom välling, och lite kallt att dricka. Barnen fick vara vaken till Tomas kom hem. Sedan la vi honom och han sov lugnt hela natten. Vaknade vid 6 när Tomas gick hemifrån. Han fick ligga och titta på IPad.en så jag fick vila ett tag till.

Idag var planen att vi skulle på Me&I träff hos en i min mamma-grupp (Felix mamma grupp). Me&I är ett klädföretag som säljer f.f.a barn kläder, men även kläder för kvinnor. Kläderna säljs på "home-partyn" De skulle komma flera barn. Så hade blivit en trevlig em både för mig och barnen. Men nu blev jag tyvärr tvungen att avboka detta p.g.a. att Felix är sjuk. Får se hur dagarna blir här hemma?!?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar