måndag 6 maj 2013

Sjuk igen :(

Felix har sovit bra i sin nya säng hittills. I går kväll la vi barnen runt halv åtta. Ella klagade på att hon frös innan hon gick och la sig. Runt 22-tiden vaknade hon och var ledsen. Gick in skulle trösta henne.    Kände på henne att hon var varm... Feber. Hon klagade på att hon hade ont i fötterna. Inte ont någon annanstans, bara fötterna... Efter mycket om och men lyckades jag få i henne Alvedon. Jag la mig sedan bredvid henne i hennes säng. Tog inte så långt tid så hade hon börjat lugna ner sig. Hon ville att jag skulle sova hos henne, vilket jag gjorde. Vi låg och pratade lite innan vi somnade. Hon sov sedan lugnt hela natten. Strax efter kl 6, vaknar jag av att Felix kommer inspringande i Ellas rum. Tomas berättade senare att han först kommit in i vårt rum, men när jag inte låg där, hade han frågat efter mig, Tomas hade då sagt att jag låg in hos Ella, och då sprang han dit. Jag gick upp och gjorde en flaska välling åt honom. Då vaknade Ella också;
- Mamma, du ska logga hos mig i in säng...
Bytte Felix blöja medan han drack välling, sedan la jag honom i min säng bredvid Tomas, och där stannade han sedan ett bra tag. Jag hann somna om i Ellas säng innan han kom tillbaka igen strax före kl 7. Efter frukost lämnade jag Felix på dagis, och sedan iväg till Linda för att skriva på vår magisteruppsats. Lyckades få tag på fem stycken som vi ska intervjua. De första intervjuerna ska vi genomföra på onsdag. Känner mig riktigt nervös inför dessa intervjuer. Är vi tillräckligt förberedda? Tänk om de vi intervjuar inte säger något? Eller om vi inte får fram något nytt till vår magister uppsats? Läskigt och spännande. Skönt att vi är två stycken :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar