torsdag 2 maj 2013

Måndag?

Idag känns det som måndag, fast det är torsdag. positivt att helgen är närmre än vad man tror :)
I tisdags var det Valborg. Vi firade Valborg tillsammans med en kompis till mig och hennes 8-åriga son, hennes särbo, och särbons 7-åriga son. Plus våra egna barn självklart. Var full rulle. Var inte många sekunder som 7-åringen och 8-åringen var stilla. Tror att Tomas blev lite smått nervös av allt spring, hopp, skrik och bråk mellan dessa två pojkar. Jag sa till Tomas att det kanske är tur att vi har en flicka och en pojke, men lite tur blir det lite lugnare när de når den åldern... Kanske kanske inte?!? Vi åt potatisgratäng och Oxfile till middag. Efter maten gick vi till majbrasan vid Gläntan. Felix var väldigt fascinerad av elden. Jag hade en tanke om att han skulle somna i vagnen på väg dit eller tillbaka. Men knappast. Ella däremot var inte fullt lika imponerad av majbrasan. Hon tyckte den var lite läskig, och ville hellre stå en bit bort från brasan. Väl hemma igen la vi Felix som somnade snällt i sin säng. Ella orkade hålla sig vaken till runt 22-tiden sedan somnade hon i vår säng. Jag bar då in henne till hennes säng, där hon somnade om igen och sov sedan hela natten i sin säng. Det blev inte så sen kväll. Jag skulle upp och jobba dagen därpå, och 7 åringen och 8 åringen behövde hem och sova. Tror de åkte strax efter kl 22.

I går var det 1.a maj. En röd dag, jag jobbade förvisso, men hade iallafall söndags känsla hela dagen. På kvällen var vi över hos min syster och firade henne. Hon fyllde år i måndags. Något lugnare än kvällen innan, eftersom barnen är lite mindre, men det lektes, och retades för fullt då också :)
Idag är det vanlig torsdag. Barnen är på dagis. Jag har försökt plugga på dagen. Har gårr sisådär. Känns lite som jag har fastnat. Behöver verkligen ett långt sommarlov nu fritt från skola och plugg. Börjar sommarlovet med en resa till barnens farmor och farfar i början av juni. Ella pratat massor om den resan. Vi kommer flyga sent både dit och hem. Kan bara hoppas att båda barnen lyckas somna på planet, annars kan det bli en jobbig flygresa.

Felix har börjat klättra ur sin spjälsäng. Nu händer det i-stor-sett varje dag. I morse kom han gående ut från sitt rum strax efter kl 8. Även fast jag hade tänkt att han skulle få ha spjälsänge längre så börjar jag nu inse att det inte är möjligt, känns inte helt säkert att han ska klättra ut sängen. SÅ idag har vi tagit bort ena spjälsidan på sängen. Spännande att se hur han reagerar när han får se det. Får hoppas att han inte börjar nattvandra in till oss på nätterna nu.

Hinner inte skriva mer nu. Ska iväg till dagis och hämta barnen, och ikväll ska jag träffa min mamma-grupp (från när Felix var bebis) Vi ska träffas hemma hos en av mammorna och äta lite räkor, ost, och kanske dricka lite vin också :) Trevlig kväll på er allihop!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar