måndag 21 maj 2012

" De är ljust ute nu..."

Inatt fick vi sova så gott som hela natten utan barn i sängen :) Ella kom in vid kl 6, ser allt för pigg ut, med tanke på att jag helst ville sova vidare..
-Jag har sovit hela natten i min säng, säger hon glatt
-Mm, men nu kan du sov ett tag till här bredvid mig, försöker jag
- Men de är ljust ute mamma...
Ack jag, denna vår och sommar, som för övrigt är helt underbar, men att flera gånger i veckan ha detta samtal med min 3-åring, att på sommaren är det ljust även när man ska sova... Jag tycker att 6 är för tidigt att gå upp. Ibland har man iallafall tur. Hon somnade om. Fick sova drygt 1 timme till, vid kvart över sju var det Felix som bestämde sig för att de skulle vara dax att vakna. Jag tänkte att jag tar honom idag, och låter Tomas sova vidare ett tag, så kanske jag kan få lite sovmorgonen i morgon?! Vi får väl se hur de blir med den biten. Dröjde inte så länge efter att felix vaknat så var Ella vaken igen. Efter att ha haft en lång helg ledigt från dagis tror jag att hon tyckte de var riktigt roligt att få gå till dagis idag. Hon han knappt säga hejdå till mig innan hon sprang iväg till sina kompisar.

Jag jobbar kväll idag så jag kommer inte få träffa henne något med idag. När jag kommer hem ligger hon förhoppningsvis i sin säng och sover.

Felix har vart feberfri nu i 2 dagar, men näsan rinner fortfarande, hoppas att de ger med sig snart. Än så länge har hans förkylning inte stört hans nattsömn, får hoppas att det fortsätter så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar