onsdag 16 maj 2012

" Annars säger jag till min storebror...:"

Idag har jag och Felix vart på Ikea tillsammans med min syster och hennes dotter Alma. Handlade för presentkortet Felix fick i födelsedagspresent. blev bla, en rullgardin, en matta, lite leksaker mm. Både Alma och Felix höll sig vakna och på hyfsat gott humör under fm på IKEA. Efter lunch tog vi en promenad runt på järvafältet. Båda barnen osmnade innan iv ens hade hunnit ut från IKEA vid halv ett. Felix vaknade strax innan vi i kom tillbaka till bilen vid kvart över två. Alma vet jag inte ritkigt när hon vaknade för Lina och jag sa hejdå till varandra innan Alma vaknat.

Hämtade Ella på dagis och sedan tog vi bussen upp till centrum för att köpa en matta till Ellas rum också på Lidl. Blev även varsin fleece filt till barnen. Ella fick en fleece fil med Tingeling på, och Felix med bilen från filmen " bilarna".
Ella hann även bli sur på mig några gånger under tiden uppe i centrum. De senaste kommentarerna hon användr sig av nu när hon blir sur är;
- Då får inte du komma till mitt kalas
- Då får INGEN komma till mitt kalas ( blir ett roligt kalas med bara Ella)
Idag kom det även en ny kommentar. Diskussionen mellan oss lätt ungefär så här;
- Då säger jag till min storebror
- Men du har ju ingen storebror Ella
- Joho de har jag visst
- Jasså, vad heter han då?
Tyst ett tag sedan säger hon:
- Hm..... Kevin
Ja däe ser man honom har inte jag träffat. :)

De senaste nätterna utan blöja har gått riktigt bra. När vi har tagit upp henne runt kl 22, har hon kissat, och sedan somnat om utan problem, och sedan ingen olycka. Hoppas att det fortsätter så här. Hon har sovit mycket lugnare sedan hon slutade med blöjan på natten...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar