måndag 8 november 2010

host host host..

Nu hostar vi hela familjen. Min hosta börjar bli något bättre. Men Ella och Tomas har hostat i kapp hela natten. Min kära mor tror att min hosta beror på astma. Hade infektions astma när jag var liten som de trodde skulle växa bort, men som nog inte har gjort det. Men jag har aldrig skött den ordentligt. Har lånat mammas astma medicin när jag behövt. Men det kan nog faktiskt vara bra med egen medicin, speciellt nu när jag är gravid. Vet inte riktigt vilka mediciner jag får ta. Ska försöka ta mig till läkaren tillsammans med Ella ( hon kanske också har infektionsastma.... Sådan mor sådan dotter)

Jag har haft en toppen helg. I fredags träffades vi alla ( utom 1 ) i mamma gruppen och åt middag och snackade. Alla är vi gravida igen, så det blev mycket prat om barn, graviditet och förlossning :=) Eftersom Tomas jobbade så var Ella då hos mormor och morfar i fredags. I lördags åkte jag över till mina föräldrar. På em /kvällen besökte vi gravarna. Vid morfars grav stötte vi ihop med min moster, morbror, min ena kusin och min mormor, blev en del prat där. Sedan var det middag hemma hos mamma o pappa. Ella och jag sov kvar där. Söndagen var vi ( jag, mamma och Ella ) i skogen. Ella tyckte det var jätte roligt med alla pinnar, stenar och blad och allt annat spännande i skogen. Men allra roligaste var hästbajset.
På em kom en barndomsvän över med sin amn och sin lilla bebis som är född i slutet på juli. Var kul att träffa henne igen. Sist jag träffade henne var hon gravid, de var någongång i våras.
Ella och jag stannade kvar hos mina föräldrar på middag. Sedan åkte vi hem. Var hemma vid strax efter kl 19. Tomas kom hem strax före halv åtta. Så han hann träffa Ella lite innan hon skulle lägga sig. Kort sagt, bortsett från all hosta så har vi haft en kanon helg... I allafall jag och Ella. Tomas har jobbat hela helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar