torsdag 18 november 2010

gräsänka

Tomas har vart i Skellefteå sedan i måndags. Ella har vart sjuk sedan har åkte. Magsjukan gav med sig snabbt. Men efter det kom ögoninflammation. Mycket smittsamt, så då får hon inte vara på dagis. Så Ella och jag har vart själva hemma hela dagarna. Jag älskar min dotter över allting annat. Men hon är trots allt 2 år och kan verkligen trotsa i massor... Lägger sig på golvet och skriker när det inte blir som hon vill. Lägger frukten från fruktskålen på golvet och VÄGRAR att plocka upp den mm. Det tär på ens tålamod, jag har rytit till åt henne flera gånger under dessa dagar. Ska bli så skönt att Tomas kommer hem igen... Inte bara för att hjälpa till med Ella. Klart att jag har saknat honom också :=)

Ella och jag var förbi på dagis på morgonen. För de skulle fotograferas och det ville jag gärna att Ella skulle vara med på. Hon vart så glad när hon kom till dagis, tror att hon också tycker det blir lite enformigt att vara hemma med mig i flera dagar. Hade det vart bättre väder hade vi kunnat vara ute lite mer. Men vädret har verkligen varit typiskt november väder.

Ellas ögoninflammation har inte riktigt givit med sig än. Men hon verkar inte särskilt besvärad av det. Så vi fortsätter med att badda hennes ögon med koksalt, och kallt The ( fick det tipset av en kompis) hoppas att det går över snart, och att Tomas och jag slipper bli smittade... Nu ska jag ta och laga mat till mig och Ella...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar