måndag 11 maj 2009

Bärsjalen

Idag blir det flera inlägg. Nu ska jag snart gå och lägga mig så at jag orkar träna imorgon. ( mamma - barn-jym på SATS) Vill bara berätta at jag prövade bärsjalen ikväll. Var länge sen vi använde den. Köpte den när Ella var 3 veckor, och då använde jag den mycket. (Tomas har aldrig riktigt gillat den, så det har vart jag som använt den ) använde den som sagt en hel del när Ella var riktigt liten. Var många gånger jag fick henne att somna i den. Men när hon blev lite större så nöjde hon sig längre stunder med att ligga i sitt gym. Men nu på senaste tiden har hon som jag nämnt tidigare blivit rätt mammig. På kvällen idag, runt halv sex tiden när hon hade vart vaken sedan kl 14 så försökte jag lägga henne i sängen... Inte populärt, så då prövade jag bärsjalen istället. Då blev det bättre, efter ett tag sov hon. Så mysigt. Men för att vara helt ärlig det blir lite tungt :=) Så med Tomas hjälp så la vi henne i hennes säng. Hon sov där vidare i ca 10 - 15 minuer. Fast då hade hon ju sovit i ca 20 minuter i bärsjalen hos mig.

Prövade att ge Ella havregröt ikväll istället för risgröten som hon fått tidigare kvällar. Det var inte alls lika populärt, med lite päronpurè så gick det, men uan var den ingen höjdare. Får nog bli risgröten i fortsättning.

Nu sover hon iallafall i sin säng. Förhoppningvis hela natten, gärna lite sovmorgon också. Till Halv nio kanske... Det komme ju inte att hända. Men jag kan ju få hoppas och drömma.

Godnatt och dröm sött

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar