fredag 22 juli 2016

Sol och bad

Min första semester vecka har vädret verkligen visat sig från sin bästa sida. Sol och varma dagar. En hel del bad har det blivit. I måndags packade vi in oss i bilen och åkte ut till Rådmansö där mamma och pappa har hyrt en stuga i 2 veckor. Vi hann med både bad och fiske innan Tomas och jag åkte hem på tisdag kväll.







Felix tyckte det var en aningen för kallt för att bada, så han höll sig mest vid strandkanten. Men Ella hade inga problem att bada. Hon låg i ett bra tag och simmade även en bit.










Fiske hanns det som sagt också med. En liten aborre fick vi och 2 små mörtar. Men de fick återgå till havet efter att barnen hade fått titta lite på dem.










Ella fiskade inte så länge med metspöt. Hon tyckte det var roligare att fånga småfisk med hoven. En och annan lite fisk fick hon tag på. De fick vara i den röda hinken tillsammans med aborren och de 2 mörtarna innan de fick återgå till havet.







På tisdag-kväll stannade jag och Tomas och åt middag med barnen och mina föräldrar innan vi begav oss hemåt. Vi skulle på onsdagen ha grillfest med några vänner. Barnen fick välja om de skulle stanna kvar med mormor och morfar eller följa med oss hem. De hade först bestämt sig för att stanna kvar med mormor och morfar, men när de fick höra vilka barn som skulle komma började de vela. De lät plötsligt grillfesten väldigt lockande. Men till slut bestämde de sig iallafall för att stanna hos mormor och morfar.
På onsdagen hade vi grillfest här på gården. Då fick vi användning för partytältet som vi köpte till midsommar. Tror att vi var 12 vuxna och 6 barn. En väldigt lyckad kväll med mycket prat och skratt :)
Annika (hon är med på bilden med mig högst upp i vä hörnet.) sov kvar här (hon bör i Norrtälje så lite ävl långt att åka hem på natten). Dagen därpå tog vi en lugn frukost ute på gården innan vi åkte ner till kaanan badet och badade innan hon åkte hem vid 16-tiden.
På kvällen var Tomas och jag ute och åt. Idag kom mormor och morfar hit med barnen. Ella, Felix och jag har vart nere på Kaanan badet och badat på em tillsammans med Lina (min syster) och hennes dotter Alma.







Varsin glass fick de också.







Nu på kvällen har Tomas bror Mats kommit över hit. Ska alldeles strax lägga barnen och sen ska jag sätta mig på balkongen med en bok och ett glass Rosè. De här med semester är verkligen härligt....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar