måndag 21 december 2015

Snart har vi jul här i vårt hus.

Tre dagar kvar till julafton, men det är svårt att tro om man bara tittar ut. 10-12 grader ute. I går på nyheterna sa de att det är värmerekord. Har inte vart så här varmt ute i december på 250 år. Jag tittade på en väder-app på min telefon, ser inte ut som att det kommer att komma någon snö detta år. Får hoppas på lite snö efter nyår. Jag har 2 arbetsdagar kvar till en välbehövlig julledighet. Tomas har bara 1! I morgon jobbar vi båda två, men onsdag är Tomas ledig. Sedan är vi lediga tillsammans hela familjen över jul och nyår. Tomas och jag börjar jobba igen den 4.e januari.

I onsdags var jag och mina föräldrar, min morbror och hans fru, mina syskon och min ena kusin över hos mormor och firade hennes 92 års dag. 92 år, det är inte illa. Tänk så mycket hon har upplevt under dessa 92 år. Bortsett från personliga upplevelser, tänk hur snabbt utvecklingen har gått. När min mormor var 7 år som Ella är idag (1930), fanns inga mobiltelefoner, datorer m.m. En 7-åringen då och en 7-åring idag såg nog ganska olika saker.

I går var Ella och jag i simhallen tillsammans med en kompis till Ella och hennes mamma. Ella simmar nu 25 meter utan problem. Hon hoppade från trampolinen (den lägsta). Hon är ett riktigt vattendjur. Lär nog bli en tur till någon simhall under jullovet.

Idag är det den 21 dec. Årets kortaste dag. I morgon vänder det... Kommer inte märkas av första månaden, men för mig gör vetskapen om det mycket. Men om 3 dagar är det julafton. God jul på er allihop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar