fredag 2 oktober 2015

Äppelmos.

Förra fredagen hämtade jag barnen på skolan och dagis efter jobbet och åkte sedan över till mina föräldrar med barnen. Mötte sedan upp Tomas i Spånga. Först åkte vi och köpte ett skrivbord till Ella som Tomas hittat på blocket. Sedan vidare till Ikea där vi bl.a köpte en stol till skrivbordet och lite annat smått och gott. Middag åt vi på Ikea. Vid 20.30 kom vi till mamma och pappa och hämtade barnen.
I lördags åkte Tomas över till Mats (hans bror) efter lunch. De skulle fira Mats som fyllt år i veckan, även deras kusin kom dit. En riktigt grabb-helg. Jag var iväg med barnen till Ellas dans. På em kom en av mina bästa vänner över med sin son. De bor i Härnösand (Felix och jag var där och hälsade på somras). Men i helgen var hon här och hälsade på sin mamma. Hursomhelst så kom hon och hennes son över hit. På kvällen kom även Natalie och barnens kusiner Ais och Alexa. Alexa är ca 15 månader nu. Ella tyckte det var jätte roligt med Alexa. Hon var med henne större delen av kvällen. Jenny och hennes son åkte hem strax före kl 20. Natalie och barnen sov kvar.
I söndags hann vi med lite parkhäng innan Natalie och barnen åkte hem. Felix var bjuden på kalas på em. Medan Felix var på kalas åkte jag och Ella över till mina föräldrar och gjorde äppelmos.


Riktigt barndomsminnen för mig. Att göra äppelmos. Innan morfar dog bodde mormor och morfar i en villa. Där även min mamma är uppväxt. Det var en relativt stor tomt till denna villa. Det fanns tre stora äppelträd på tomten. Minns inte om vi var hos mormor och morfar och gjorde äppelmos varje år, men flera gånger har vi iallafall vart med. Kändes roligt att få visa detta för Ella.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar