onsdag 1 juli 2015

Vab veckan lång.

Tomas var hemma med Felix måndag och tisdag. I går var Felix feberfri hela dagen. Vi beslutade då att han skulle gå på dagis idag. Tomas ringde sitt jobb och sa att han skulle jobba idag. I natt blev jag väckt att Ella kommer in till vår säng. Upptäcker då att Felix redan ligger där. Jag märkte inte när han kom. Oftast så ligger han kvar i sin säng och ropar på mig, men inte denna gång. Ella lägger sig ner mellan mig och Tomas (har nämnt det förr, det är bestämde platser i vår säng). Hon lägger sig på min arm och jag känner att hon känns varm... I min sömndruckna hjärna hoppas jag att det bara ska var inbillningen. Tomas har ringt sitt jobb och sagt att hans ska jobba, och jag vet hur mycket vi har att göra på mitt jobb... 05.45 ringer min klocka, känner på Ella, inbillar mig att hon känns mindre varm än i natt. Ber Tomas känna på henne också. Men han tycker att hon känns varm. Hostig är hon också. Tar en temp på henne och tänker att bara hon är feberfri så får hon gå till fritids...38.5. Hm 38.5 är feber, går inte riktigt att förklara på något annat sätt då vi tar tempen när hon precis vaknat... Ok, Tomas var hemma med Felix mån och tisdag. Bara att medge att det är min tur... Ringer jobbet och informerar om att jag inte kommer idag, och troligtvis inte i morgon heller... Sånt är livet med små barn. Men Felix som har vart hemma 2 dagar får gå till dagis. Om han är hemma bara bråkar och retas de med varann och Ella behöver vila. Efter frukosten sätter jag mig på balkongen och njuter av sommarvärmen. Ella ligger på soffan och vilar. Efter ett tag när jag tittar in ligger hon inte längre i soffan. Jag hittar henne sovandes i Tomas sängen.
Det tar på krafterna att vara sjuk. Hon sov mellan ca 11- 14, då väckte jag henne för jag tyckte hon behövde dricka lite. Nu sitter hon i soffan med en glass. Om ett litet tag ska jag hämta Felix på dagis. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar